HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

Egymásra találni

2016.09.16. 13:07 Greg!

partnerseg.jpgNem mindenkinek kell megfelelni. Nem az a cél, hogy bombasztikus féligazságokkal csábítsuk a weboldalunkra a kispénzű érdeklődők tucatjait. A cél az, hogy világos, pontos, és szakmai szövegeket írjunk a weboldalunkra, amit ugyan kevesebben fognak elolvasni, és még kevesebben fognak fellelkesülni tőle, de nekünk éppen rájuk, és csak rájuk van szükségünk. Nagy örömmel látom, hogy az utóbbi két évben örvendetesen megnőtt a komoly érdeklődők száma, akiknek világos céljaik és egyedi igényeik vannak egy leendő CRM rendszerrel kapcsolatosan, akiknél szakmai szempontok dominálnak a kiválasztásban, és akik nem szűkölködnek az erőforrásokban. Örülök, hogy hasznos partnerei tudunk lenni olyan nagykereskedéseknek, disztribútoroknak, könyvelőirodáknak és IT cégeknek, akik hasonlóképpen gondolkodnak, mint mi.

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés crm webmarketing crm rendszer

Instant B2B CRM

2016.06.18. 15:57 Greg!

businessconsulting.jpgAz iroda biztos védelem a zombi apokalipszis és a hőség ellen, még egy feketekávé, és talán meg tudom hallgatni mai utolsó ügyfeleimet. Jöttükre lehalkítom cseppet az éppen üvöltő  Julian Casablancas féle White Light-ot, és próbálok fókuszálni. Gyorsan megy, fél szavakból is megértjük egymást. Jegyzettömbre sincs szükség, a képernyőn mutatok meg mindent azonnal, pumpál az adrenalin, kigyúlnak az égők a fejemben, viharsebesen alakul az aktuális adatmodell. Egy óra sem telik el, és már végig is beszéltünk mindent. Ezt követően ALIG EGY NAP ALATT sikerül is beállítani egy nagyvállalati oktatással foglalkozó társaság Opteamus rendszerét. Ugyan az Opteamus rendszert eleve úgy terveztük, hogy nagyon gyorsan testreszabható legyen, de ez a mostani eredmény még engem is meglep. Ez most már azt jelenti, hogy az elmúlt években kifejlesztett B2B funkciókkal sikerült kihúznunk a klasszikus bevezetések méregfogait. Azokhoz a kérésekhez amikhez régen extra munkanapok kellettek, mostanra tízpercek elegendőek. Ijesztő belegondolni, hogy vannak már olyan funkciók, amelyeket kevesebb idő megvalósítani, mint amennyi idő a megbeszélésükhöz kell. Az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően a következőket simán tudtuk implementálni:

  • Cégcsoportok és leányvállalatok is kezelhetőek legyenek
  • Egy kereskedelmi ügy nem csak egyvalami, hanem akárhány fontos tétel eladásáról is szólhat
  • Minden egyes tételnek külön státusza, oktatója, helyszíne, dátuma lehet
  • Minden egyes tételhez külön fontos dokumentumok csatolhatóak
  • A cégesen formázott ajánlatok gombnyomásra készüljenek el és legyenek azonnal elküldhetőek
  • Az egyes oktatók beosztása naptárban is látszódjon, excelbe, wordbe is exportálható legyen
  • Minden statisztikázható, listázható, leválogatható legyen

Elméletben nyilván minden szoftver alakítható az ügyféligényeknek megfelelően, de korántsem mindegy, hogy ehhez hetek költséges programozói munkájára van-e szükség, vagy egy csak néhány okos beállításra az admin felületen. Mi egyértelműen a második utat választottuk...

(Fenti kérések laikus számára talán egyszerűnek tűnnek, de valójában egy rakás informatikai problémát felvetnek. Egy crm rendszer például nem is ismer olyan fogalmakat, olyan mezőket, mint pl. "oktató". Ezek nyilván magától értetődőek egy oktatásszervezői célprogramban, de nem szokásosak egy klasszikus crm adatbázisban. Másik gond, hogy a B2C CRM rendszerek csak faék egyszerűségű eladásokat támogatnak, számukra általában nem kezelhetőek sem a cégcsoportok, sem az effajta sok-tételes ügyletek. Harmadik probléma, hogy a klasszikus CRM rendszerek CSAK az eladási folyamatra koncentrálnak, és nem tudnak mit kezdeni azzal a helyzettel, ha az eladás utáni teendőket is projekt-szerűen követni kell. Ráadásul esetünkben egy eladás több tételt, több projektet is indít, amiknek mindegyikéhez önálló státuszok, mezők, és további csatolt dokumentumok kapcsolódhatnak...)

 

Szólj hozzá!

Opteamus piramis

2016.03.21. 00:27 Greg!

shopping.jpgVannak igényeink. Gazdagok, boldogok, elismertek akarunk lenni, annak rendje és módja szerint. Az életünk egy permanens küzdelem, hogy elérjük az elérhetetlent, de sosem érjük el, mert mindig van egy következő szint, ami után ácsingózunk. A kitartott feleség egyre nagyobb házat, egyre nagyobb autót akar, mások az anyagiakkal már megelégedve megbecsülésért ácsingóznak, így kapaszkodunk egyre feljebb a Maslow piramis szintjein.

Így van ez a termékfejlesztéssel is. Azt vettem észre, teljesen mindegy, hogy milyen szinten tudjuk teljesíteni az érdeklődők és az ügyfelek igényeit, mindig van egy felsőbb szint. Úgy tűnik, teljesen mindegy, hogy mi mindent tud Opteamus rendszerünk, lelkes érdeklődőink rendre addig bombáznak a kérdéseikkel, amíg a tizedikre már kénytelen vagyok azt válaszolni, hogy na azt már nem tudjuk.

OK, ez persze így nem igaz. Igenis számít, hogy hányadik kérdésre kell nemet válaszolnom. Mert az ötödik-hatodik kérdés után már minden komoly szándékú érdeklődőnek világos, hogy nem egy garázs-szoftvert lát, hanem egy kiforrott és progresszív alkalmazást. És aki ezt felismeri - annak tudunk segíteni.

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés crm sales új feature opteamus crm rendszer

CRM terméktámogatás

2015.07.08. 11:02 Greg!

crm-support.jpgElképesztő módon nem vagyunk egyformák. A minap webmarketinges konzulens kollegina rábökött a weboldalunkon hangsúlyosan virító terméktámogatás linkre. Szerinte a szerszámok, a szerviz, a javítás rossz asszociációk, mert azt sugallják, hogy a dolog elromlik és javítgatni kell. Szerintem viszont fontos, hogy az érdeklődők lássák, nem csak az eladás a célunk, hanem a működő rendszereinkre is odafigyelünk. Félek viszont, hogy neki lesz igaza. Az emberek csodát akarnak, egy szép új világ ígéretét, és felhőtlen boldogságot. Készek megvenni egy autót azért, mert újszerű a műszerfala, oda sem figyelve milyen motor hajtja és milyen menettulajdonságokkal rendelkezik. Senki nem akar foglalkozni a realitásokkal, egyre inkább mindenki puszta érzelmek alapján dönt.  Kezdem megtanulni - ha az eladás a cél, akkor a realitáshoz tartozó minden egyebet gondosan ki kell radírozni a képből. Hát - rajtam nem fog múlni senki boldogsága :)

Szólj hozzá!

Címkék: informatika értékesítés crm webmarketing sales crm rendszer

Welcome home

2015.06.25. 10:44 Greg!

jomecoming.jpgSajnos pontosan tudom, hogy ha rosszabbul megy egy cégnek, elsőként az informatikai költségeit igyekszik lefaragni. Lemondják a támogatási szerződéseket, kipróbálják a feleannyiba kerülő CRM rendszer akciós budget ajánlatát, vagy visszatérnek a kockás papírhoz. Ilyenkor elbúcsúzunk egymástól, és én sóhajtok egy nagyot, ahogy sóhajt az ember, ha a ringben a kedvence megroggyan egy elnézett balhorogtól. Valószínűtlen, hogy egy nagy ütés után valaki győzni tudjon. Abban sem hiszek, hogy ha valami eltörik, azt meg lehet javítani. Mostanában viszont - számomra is meglepő módon - több régi ügyfelünk is visszatért hozzánk. Jobban megy az üzlet, mégsem volt használható az olcsó crm, nem sikerült magyar támogatás nélkül zöldágra vergődni a külföldi szoftverrel. Akárhogy is történt, én örülök a visszatérőknek, ahogy ők is örülnek mindazoknak az új képességeknek, amiket távollétükben kifejlesztettünk. Welcome home.

crm jelentése - crm rendszer - magyar crm - crm

Szólj hozzá!

Új noteszem

2015.03.01. 22:07 Greg!

feketenotesz.JPG Laptopot ugye sose hordtam, aktatáskát sem, filofaxot vagy jegyzettömböt viszont igen. A Moleskine Lego noteszei most ezt is parádésan leegyszerűsítették - mostantól ezzel az aprósággal és a telefonommal megyek mindenhova. Arra a három gondolatra, amit egy-egy alkalommal felírok, ez bőven elég. A kis beépített lego pedig még mini játszótérnek is kiváló lenne, ha unalmasabb helyen vagyok, bár ez elég ritka helyzet a magamfajtánál. Szóval mostantól sem táska, sem laptop, sem nagy kockás jegyzetfüzet, üres kézzel érkezem, és csak a zsebemben lapul a telefon és ez a drágaság.

Szerintem elegánsabb :)

crm jelentése - crm rendszer - magyar crm - crm

Szólj hozzá!