HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

Te kit választanál?

2017.03.31. 10:52 Greg!

bbcouple.pngAzt a szépszemű magasat? Vagy azt a másikat, aki annyira jól tud masszírozni? Vagy amelyik annyira szépeket mond? Minden effajta kiemelkedő egyedi képességet toronymagasan verne, ha jönne valaki, aki képes lenne belelátni a fejedbe, és mindig PONT AZT TENNI, amire akkor és éppen igazából vágysz.

A darwini evolúció példája világosan kimondja, hogy az alkalmazkodás és a rugalmasság sokkal értékesebb tulajdonság, mint az egyvalamiben való specializáció, de mostanában ezt a saját szoftveres területünkön is igazolva látom. Úgy tűnik, mindent visz az Opteamus CRM rendszernek az a képessége, hogy kifejezetten arra van tervezve, hogy bármilyen szervezethez gyorsan hozzáigazítható legyen. A cégek úgy fest, hogy egyre kevésbé keresnek levélbombázót, CRM-, vagy HELPDESK-, vagy SZERVIZ-rendszert, sokkal inkább keresnek olyan komplex rendszert, ami mindezt egyszerre tudja, de mégsem SAP. Ha az alaprendszerünkből és az összes egyedi elképzelésükből kevesebb mint 30 nap alatt ilyen kész rendszert építünk, az több mint meggyőző :)

És mi pontosan ezt tesszük...

Szólj hozzá!

Címkék: informatika értékesítés crm konkurencia helpdesk sikerfaktorok crm rendszer

Idei ajándékunk

2016.12.28. 15:09 Greg!

mobil001.PNG

Szabival már régóta mondjuk, hogy az utóbbi években elszabadult a pokol a kijelzők területén. Már jóideje nem csak az a kérdés, hogy mekkora a képernyő amin megjelenünk, de már az sem tudható előre, hogy álló, fekvő, normál, vagy szélesvásznú arányokra kell számítsunk-e. Ahol a legnagyobb a szükség ott a legnagyobb a segítség - a szakma lázasan igyekezett mindenféle megoldást találni a problémára, elsősorban a mobiltelefonok megjelenése miatt. Mi is régóta figyeltünk, de egészen mostanáig nem találtunk nekünk tetsző megoldást. Mostanáig. Idén karácsonyra jött el az idő, hogy előrukkoljunk azzal a reszponzív html/css technológiával, amit korszerűnek és perspektivikusnak gondolunk.

Ezzel a módszerrel nem kell külön applikációt, vagy második optit készíteni, "csak" arról van szó, hogy bizonyos helyzetekben a rendszer alkalmazkodik a rendelkezésére álló helyhez. Mindez - esetünkben legalábbis - nem jelentette millió képernyő kódjának drasztikus megváltoztatását, a feladat megoldható volt a kijelzésért felelős motor csekély módosításával, és új, okos css media direktívák megfogalmazásával.

Kisebb kijelzőn mostantól nem kell nagyítani, nem kell jobbra-balra görgetni, minden belefér az aktuális képernyő szélességébe, minden tartalom fel-le görgetéssel megtalálható. Mostantól még könnyebb menet közben bármit előkeresni, megnézegetni, sőt, akár új adatot rögzíteni is.

Ezzel kívánunk minden kedves felhasználónknak jó pihenést, Boldog Új Évet, és hosszú, eredményes együttműködést!

 

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony crm felhasználói felület crm rendszer

Egymásra találni

2016.09.16. 13:07 Greg!

partnerseg.jpgNem mindenkinek kell megfelelni. Nem az a cél, hogy bombasztikus féligazságokkal csábítsuk a weboldalunkra a kispénzű érdeklődők tucatjait. A cél az, hogy világos, pontos, és szakmai szövegeket írjunk a weboldalunkra, amit ugyan kevesebben fognak elolvasni, és még kevesebben fognak fellelkesülni tőle, de nekünk éppen rájuk, és csak rájuk van szükségünk. Nagy örömmel látom, hogy az utóbbi két évben örvendetesen megnőtt a komoly érdeklődők száma, akiknek világos céljaik és egyedi igényeik vannak egy leendő CRM rendszerrel kapcsolatosan, akiknél szakmai szempontok dominálnak a kiválasztásban, és akik nem szűkölködnek az erőforrásokban. Örülök, hogy hasznos partnerei tudunk lenni olyan nagykereskedéseknek, disztribútoroknak, könyvelőirodáknak és IT cégeknek, akik hasonlóképpen gondolkodnak, mint mi.

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés crm webmarketing crm rendszer

Instant B2B CRM

2016.06.18. 15:57 Greg!

businessconsulting.jpgAz iroda biztos védelem a zombi apokalipszis és a hőség ellen, még egy feketekávé, és talán meg tudom hallgatni mai utolsó ügyfeleimet. Jöttükre lehalkítom cseppet az éppen üvöltő  Julian Casablancas féle White Light-ot, és próbálok fókuszálni. Gyorsan megy, fél szavakból is megértjük egymást. Jegyzettömbre sincs szükség, a képernyőn mutatok meg mindent azonnal, pumpál az adrenalin, kigyúlnak az égők a fejemben, viharsebesen alakul az aktuális adatmodell. Egy óra sem telik el, és már végig is beszéltünk mindent. Ezt követően ALIG EGY NAP ALATT sikerül is beállítani egy nagyvállalati oktatással foglalkozó társaság Opteamus rendszerét. Ugyan az Opteamus rendszert eleve úgy terveztük, hogy nagyon gyorsan testreszabható legyen, de ez a mostani eredmény még engem is meglep. Ez most már azt jelenti, hogy az elmúlt években kifejlesztett B2B funkciókkal sikerült kihúznunk a klasszikus bevezetések méregfogait. Azokhoz a kérésekhez amikhez régen extra munkanapok kellettek, mostanra tízpercek elegendőek. Ijesztő belegondolni, hogy vannak már olyan funkciók, amelyeket kevesebb idő megvalósítani, mint amennyi idő a megbeszélésükhöz kell. Az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően a következőket simán tudtuk implementálni:

  • Cégcsoportok és leányvállalatok is kezelhetőek legyenek
  • Egy kereskedelmi ügy nem csak egyvalami, hanem akárhány fontos tétel eladásáról is szólhat
  • Minden egyes tételnek külön státusza, oktatója, helyszíne, dátuma lehet
  • Minden egyes tételhez külön fontos dokumentumok csatolhatóak
  • A cégesen formázott ajánlatok gombnyomásra készüljenek el és legyenek azonnal elküldhetőek
  • Az egyes oktatók beosztása naptárban is látszódjon, excelbe, wordbe is exportálható legyen
  • Minden statisztikázható, listázható, leválogatható legyen

Elméletben nyilván minden szoftver alakítható az ügyféligényeknek megfelelően, de korántsem mindegy, hogy ehhez hetek költséges programozói munkájára van-e szükség, vagy egy csak néhány okos beállításra az admin felületen. Mi egyértelműen a második utat választottuk...

(Fenti kérések laikus számára talán egyszerűnek tűnnek, de valójában egy rakás informatikai problémát felvetnek. Egy crm rendszer például nem is ismer olyan fogalmakat, olyan mezőket, mint pl. "oktató". Ezek nyilván magától értetődőek egy oktatásszervezői célprogramban, de nem szokásosak egy klasszikus crm adatbázisban. Másik gond, hogy a B2C CRM rendszerek csak faék egyszerűségű eladásokat támogatnak, számukra általában nem kezelhetőek sem a cégcsoportok, sem az effajta sok-tételes ügyletek. Harmadik probléma, hogy a klasszikus CRM rendszerek CSAK az eladási folyamatra koncentrálnak, és nem tudnak mit kezdeni azzal a helyzettel, ha az eladás utáni teendőket is projekt-szerűen követni kell. Ráadásul esetünkben egy eladás több tételt, több projektet is indít, amiknek mindegyikéhez önálló státuszok, mezők, és további csatolt dokumentumok kapcsolódhatnak...)

 

Szólj hozzá!

Opteamus piramis

2016.03.21. 00:27 Greg!

shopping.jpgVannak igényeink. Gazdagok, boldogok, elismertek akarunk lenni, annak rendje és módja szerint. Az életünk egy permanens küzdelem, hogy elérjük az elérhetetlent, de sosem érjük el, mert mindig van egy következő szint, ami után ácsingózunk. A kitartott feleség egyre nagyobb házat, egyre nagyobb autót akar, mások az anyagiakkal már megelégedve megbecsülésért ácsingóznak, így kapaszkodunk egyre feljebb a Maslow piramis szintjein.

Így van ez a termékfejlesztéssel is. Azt vettem észre, teljesen mindegy, hogy milyen szinten tudjuk teljesíteni az érdeklődők és az ügyfelek igényeit, mindig van egy felsőbb szint. Úgy tűnik, teljesen mindegy, hogy mi mindent tud Opteamus rendszerünk, lelkes érdeklődőink rendre addig bombáznak a kérdéseikkel, amíg a tizedikre már kénytelen vagyok azt válaszolni, hogy na azt már nem tudjuk.

OK, ez persze így nem igaz. Igenis számít, hogy hányadik kérdésre kell nemet válaszolnom. Mert az ötödik-hatodik kérdés után már minden komoly szándékú érdeklődőnek világos, hogy nem egy garázs-szoftvert lát, hanem egy kiforrott és progresszív alkalmazást. És aki ezt felismeri - annak tudunk segíteni.

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés crm sales új feature opteamus crm rendszer

CRM terméktámogatás

2015.07.08. 11:02 Greg!

crm-support.jpgElképesztő módon nem vagyunk egyformák. A minap webmarketinges konzulens kollegina rábökött a weboldalunkon hangsúlyosan virító terméktámogatás linkre. Szerinte a szerszámok, a szerviz, a javítás rossz asszociációk, mert azt sugallják, hogy a dolog elromlik és javítgatni kell. Szerintem viszont fontos, hogy az érdeklődők lássák, nem csak az eladás a célunk, hanem a működő rendszereinkre is odafigyelünk. Félek viszont, hogy neki lesz igaza. Az emberek csodát akarnak, egy szép új világ ígéretét, és felhőtlen boldogságot. Készek megvenni egy autót azért, mert újszerű a műszerfala, oda sem figyelve milyen motor hajtja és milyen menettulajdonságokkal rendelkezik. Senki nem akar foglalkozni a realitásokkal, egyre inkább mindenki puszta érzelmek alapján dönt.  Kezdem megtanulni - ha az eladás a cél, akkor a realitáshoz tartozó minden egyebet gondosan ki kell radírozni a képből. Hát - rajtam nem fog múlni senki boldogsága :)

Szólj hozzá!

Címkék: informatika értékesítés crm webmarketing sales crm rendszer