HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

A legkisebb fiú is megpróbálja

2018.04.02. 23:05 Greg!

legkisebb_fiu.jpgHa egy érdeklődő úgy megy el, hogy "köszönjük szépen, még megnézünk más rendszereket is", akkor világos, hogy soha többé nem látjuk egymást. Ilyet csak akkor mondanak, ha a mutatott funkcionalitás kevés, vagy az ár sok. Ugyanez okból azt gondolom, ha valaki úgy érdeklődik nálunk, hogy több más rendszert is megnézett már, akkor még nem találta meg, amit keresett.

Részemről szeretem ezt a helyzetet. Ilyenkor úgy érzem magam, mint a mesebeli legkisebb fiú, aki elindul, hogy kiállja a próbákat, ami előtte még senkinek sem sikerült. Ilyenkor arra gondolok, hogy nekem van valami a tarsolyomban, ami a többieknek nem volt. Meglehet persze, hogy nem ez a helyzet. Lehet, hogy a király lehetetlen feltételeket támasztott, és a lánya örökké pártában marad, mert soha de soha nem talál olyan kérőt, amilyet megálmodott. De az is meglehet, hogy a valami, ami csak nekem van, meghozza nekem a győzelmet, az öreg királynak pedig a megnyugvást. Szeretek akár utolsóként is megindulni, szeretek megküzdeni a győzelemért, és szeretem, ha a mese végén mindenki boldog :)))

 

Szólj hozzá!

Kemény adatok szigorú sorokban

2018.01.24. 20:56 Greg!

grid.png

Egy B2B CRM rendszer legfontosabb képernyője az ügyféltörténet, ahol időrendben látható, mi minden történt, ami a vizsgált céggel kapcsolatos. Egy telefonhívás, utána egy bemutató, aztán elküldött levelek, stb. Ezeket az adatokat szépen, szellős újságszerű nézetben mutatjuk meg az üzletkötőnek, mert ezen adatok esetében az időrendiség és a hosszabb szövegek dominálnak.

Opteamus rendszerünk viszont a klasszikus crm rekordokon túl különféle más adatokat is képes tárolni. Sokan kemény pénzügyi adatokat, pl. költségeket és bevételeket, időelszámolásokat, esetleg más szigorú műszaki adatokat is tárolnak, amelyeket igen furcsa volt a fent említett újság jellegű nézetben viszontlátni. Mostantól ezen segítünk azzal, hogy ezeket a kemény adatokat a jó öreg grides elrendezésben mutatjuk meg. A rács-rendszer megnyugtatja a pénzügyesek és a mérnökök excelhez szokott szemét, a szürke-fehér sorok és a glédába állított számok klasszikusan szögletes üzleti szoftver benyomását keltik. A grid amúgy elegáns, helytakarékos és reszponzív, azaz akár teljes widescreen szélességben, akár mobiltelefon méretben is praktikusan használható. Ennek a megoldásnak további előnye, hogy egyetlen kattintással kérhetünk rendezettséget az oszlopokra, illetve ki-ki meghatározhatja, hány és milyen oszlopot szeretne egyáltalán látni.

A rács rendszer nem helyettesíti, hanem mostantól kiegészíti majd az Opteamust nézeteit. A történeti oldalak továbbra is szöveg-centrikusan jelennek meg, de a többi nézet már a szép új gridben látható majd.

Szólj hozzá!

Room six

2017.12.06. 15:23 Greg!

karacsony.pngAkármilyen hatalmas a karácsonyfa, meg sem közelíti a lobby plafonját, mintha egy modern katedrálisban járnék. Ahogy közeledem a room sixhez, úgy válik finoman emberi léptékűvé a környezet. Süpped a talpam a szőnyegbe, minden ragyogó tiszta, sehol egy hiba. Sokat elmond egy cégről, hogyan, milyen körülmények között dolgozik. Rögtön látszik egyfajta értékrend, hogy a minőséget, a praktikumot, vagy az alacsony költségeket tartják-e fontosabbnak. Úgy nézem jó úton járok, mert itt mindenképpen a minőség dominál, a kikészített jegyzettömbök és a melléjük tett Faber Castell ceruzák végleg meggyőznek erről. Lelkesen, lelkes közönségnek magyarázok, hogyan is tud egy ügyes sales csapat proaktívan dolgozni egy Opteamus rendszerrel. Mutatom, hogy egy B2B CRM rendszernek a lényege az adatbázis szervezettsége, ami minden kapcsolatot, minden részletet figyelembe vesz. Az eladás itt mindig személyes és a jó kereskedőnek minden apróság segíthet. Kasza Blankáról pontosan lehet tudni hogy mit szokott tőlünk rendelni, milyen konkurenciánkat használja, sőt, akár azt is, hogy kiskutyái vannak. Mutatom, hogy lehet ezekkel, és egyéb más információkkal felszerelkezve beosztani az időt, nem elfelejteni a tervezett megkereséseket. Mutatom, hogyan lehet listázni, hogy kinél időszerű egy hívás, mutatom, hogy lehet ad hoc leválogatásokkal reagálni a valós világ fontosabb történéseire. Mosolygós, értő közönségem van. Remélem még találkozom velük.

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés crm opteamus crm rendszer B2B

Trendvadászat: Új ikonok

2017.11.20. 11:54 Greg!

flaticon.pngValahonnan bizonyosan jött az impulzus, de nem tudom megmondani, honnan. Talán valahogyan átsejlett az egymás után sorjázó képernyők tengerén valami új mintázat, ami kigyújtott egy kis zöld ledet a trendvadász konzolomon. Lényeg a lényeg, az amúgy is szigorúan trendi, üzleties hangulatú cool skinhez elkezdtünk új flat ikonokat tervezni. Szempont volt, hogy a kiszürküléssel a háttérbe kerüljenek a kevésbé fontos apró funkciók, és a felhasználó figyelmét jobban a tartalomra, és a kiemelt nagygombos funkciókra vezesse. Szempont volt továbbá, hogy igazodjunk a kánonhoz, és a meghatározó nagy szoftverek által használt elterjedtebb funkciókat (értesítés, menü, hozzászólás, csatolás) mi is hasonlóképpen jelezzük ki. Így cseréltük ki többek között az értesítések háromszög tábláját kis harangra, és a csatolás papírlapját gemkapocsra. Mire elkészültünk, fel is robbant a trend-bomba, szép új flat ikonokat virított a Facebook app, a Youtube, és a minap a Firefox böngésző maga is :)

Szólj hozzá!

Címkék: crm felhasználói felület új feature sikerfaktorok crm rendszer

Te kit választanál?

2017.03.31. 10:52 Greg!

bbcouple.pngAzt a szépszemű magasat? Vagy azt a másikat, aki annyira jól tud masszírozni? Vagy amelyik annyira szépeket mond? Minden effajta kiemelkedő egyedi képességet toronymagasan verne, ha jönne valaki, aki képes lenne belelátni a fejedbe, és mindig PONT AZT TENNI, amire akkor és éppen igazából vágysz.

A darwini evolúció példája világosan kimondja, hogy az alkalmazkodás és a rugalmasság sokkal értékesebb tulajdonság, mint az egyvalamiben való specializáció, de mostanában ezt a saját szoftveres területünkön is igazolva látom. Úgy tűnik, mindent visz az Opteamus CRM rendszernek az a képessége, hogy kifejezetten arra van tervezve, hogy bármilyen szervezethez gyorsan hozzáigazítható legyen. A cégek úgy fest, hogy egyre kevésbé keresnek levélbombázót, CRM-, DOKUMENTUMKEZELŐ-, vagy HELPDESK-, esetleg SZERVIZ-rendszert, sokkal inkább keresnek olyan komplex rendszert, ami mindezt egyszerre tudja, de mégsem SAP. Ha az alaprendszerünkből és az összes egyedi elképzelésükből kevesebb mint 30 nap alatt ilyen kész rendszert építünk, az több mint meggyőző :)

És mi pontosan ezt tesszük...

Szólj hozzá!

Címkék: informatika értékesítés crm konkurencia helpdesk sikerfaktorok crm rendszer

Idei ajándékunk

2016.12.28. 15:09 Greg!

mobil001.PNG

Szabival már régóta mondjuk, hogy az utóbbi években elszabadult a pokol a kijelzők területén. Már jóideje nem csak az a kérdés, hogy mekkora a képernyő amin megjelenünk, de már az sem tudható előre, hogy álló, fekvő, normál, vagy szélesvásznú arányokra kell számítsunk-e. Ahol a legnagyobb a szükség ott a legnagyobb a segítség - a szakma lázasan igyekezett mindenféle megoldást találni a problémára, elsősorban a mobiltelefonok megjelenése miatt. Mi is régóta figyeltünk, de egészen mostanáig nem találtunk nekünk tetsző megoldást. Mostanáig. Idén karácsonyra jött el az idő, hogy előrukkoljunk azzal a reszponzív html/css technológiával, amit korszerűnek és perspektivikusnak gondolunk.

Ezzel a módszerrel nem kell külön applikációt, vagy második optit készíteni, "csak" arról van szó, hogy bizonyos helyzetekben a rendszer alkalmazkodik a rendelkezésére álló helyhez. Mindez - esetünkben legalábbis - nem jelentette millió képernyő kódjának drasztikus megváltoztatását, a feladat megoldható volt a kijelzésért felelős motor csekély módosításával, és új, okos css media direktívák megfogalmazásával.

Kisebb kijelzőn mostantól nem kell nagyítani, nem kell jobbra-balra görgetni, minden belefér az aktuális képernyő szélességébe, minden tartalom fel-le görgetéssel megtalálható. Mostantól még könnyebb menet közben bármit előkeresni, megnézegetni, sőt, akár új adatot rögzíteni is.

Ezzel kívánunk minden kedves felhasználónknak jó pihenést, Boldog Új Évet, és hosszú, eredményes együttműködést!

 

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony crm felhasználói felület crm rendszer