HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Hirdetés

Feedek

Ösztönemberek vagyunk

2014.04.15. 15:03 Greg!

grafikon.pngAz autókereskedők régóta tudnak valamit, amit én csak az utóbbi években tanultam meg. Egy új autót sosem úgy adnak el, hogy mennyi hihetetlen munkaóra van a csúcsmotor kifejlesztésében, hogy az áttételben és az elektronikában milyen zseniális mérnöki újítások vannak. Sokkal inkább megmutatják, hogy itt ha az ülést felhajtják, van egy praktikus kis rekesz, ahol elfér egy pisztoly meg egy szendvics és van aux bemenete a zenekonzolnak. Mindig néhány olyan funkciót mutatnak, ami a termék minősége, teljesítménye, zsenialitása szempontjából elhanyagolható, de ami a vásárló számára nagyon könnyen megérthető kényelmi szolgáltatás. És a dolog működik. Autót választunk és veszünk az alapján, hogy melyikre tudjuk rácsatlakoztatni a telefonunkat, vagy melyiknek tetszik jobban a kárpitja. Mintha szerelmes kiscsirkék lennénk, képesek vagyunk egészen komoly dolgokban is a vadállati ösztöneinkre támaszkodni a racionalitás helyett.

A szoftveriparban sincsen ez másképp. Még a sokat próbált döntéshozók is képesek szinte mindenről megfeledkezni, ha meglátják a számukra oly kedves és kényelmes statisztikákat, grafikonokat. Hiába tudják, hogy a szoftver elsődleges feladata az üzletmenet támogatása, hiába tudják, hogy a működés kulcsa a munkafolyamatok minél kézreállóbb leképezése, ösztönösen mégis a grafikonok és statisztikák alapján fognak ítéletet hozni. Én pedig hiába vagyok büszke az egyedi kereső képességekre, a kreatív funkciókra, a beépített ötletekre, eltemetem magamban a mérnököt, felveszem a nyakkendőmet, és mutathatom az Opteamus színes grafikonjait. Ösztönemberek, akik vagyunk...

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés crm sikerfaktorok crm rendszer

Ráncfelvarrás

2014.02.19. 09:19 Greg!

lorem.pngAhogy Szabi is mondta, csak nagyon kevés olyan ikon van, amelyek magyarázat nélkül is megállják a helyüket. Ilyenek a kis ház vagy a nagyító, és ezzel szinte vége is van a felsorolásnak. Az összes többi ikon inkább arra szolgál, hogy az adott funkció megtanulása után meggyorsítsák a felismerést és a kiválasztást az egymás mellett sorakozó többi funkció közül. A régóta használt ikonjaink bizonyára nem mondanak sokat az új felhasználóknak, ami nyilván alaposan megnehezíti szegények első lépéseit. Az aktuális újratervezés egyik fontos - de nem egyetlen - lépése a legfontosabb ikonok közérthetőbbekre cserélése. Aki használt facebookot, vagy bármilyen közösségi vagy üzengető alkalmazást, az jól ismeri a hozzászólás ikont, csakúgy a csíkos menü ikont, ami az összes egyéb funkciót tartalmazza az aktuális kontextusban. Ezek felirat nélkül is azonnal felismerhetőek, ami az általános kinézetre is jótékony hatással van. Mostantól fokozottan építünk arra, hogy felhasználóink más hasonló rendszereket napi szinten használnak.

Szólj hozzá!

Címkék: crm felhasználói felület sikerfaktorok implementáció crm rendszer

Work hard

2014.01.30. 17:10 Greg!

wh.jpgÉrdekes, hogy az alkotói válság ismert fogalom, míg ennek ellentettjére nincs is jó kifejezésünk. Pedig szükségem volna rá, mert idegesítően hosszú szünet után ismét nagy kedvem van izgalmasabb feladatokat megoldani. Lehetőségeim hálaistennek számosak, azt se tudom hirtelen, hogy melyik kedves régi ügyfél igényét vegyem előre, és melyiket kárhoztassam várakozásra. Az elmúlt napokat mindenesetre a hirdetéskezelő alrendszerünk továbbfejlesztésével töltöttem, ami után szebb és gyorsabb lett néhány kritikus képernyő. Megállás nincsen, mert minden, amire jutottam csak még újabb jó ötleteket adott, szóval szó sincs elégedett hátradőlésről. Van viszont finom adrenalin és bevétel, ami pont jól jön az új év elkezdéséhez ;)


Most kérjetek tőlem dolgokat!

Szólj hozzá!

Címkék: informatika crm opteamus implementáció greg crm rendszer

Vagyok aki voltam

2013.12.24. 13:12 Greg!

photo(6).JPGA vállaim egy kicsit szélesebbek, a hajam kicsit rövidebb mint tavaly ilyenkor, megtanultam néhány új dolgot, már nem hiszek el mindent mindenkinek, de mégis: vagyok a férfi aki voltam. Csakúgy a szoftver: a koncepció, a lényeg a kezdetek óta változatlan, akkor is, ha a kinézet, a funkciók apránként követik a kor változásait. Vannak, akik ránk unnak, vannak akik belénk szeretnek - az emberek már csak ilyenek. Hiába tervezzük egy életre - egy szoftver életciklusa a vállalatok gyakorlatában átlagosan alig 3 év. Fáj a szívünk a veszteségekért, akkor is ha szépen prosperálunk, de itt vagyunk és jók vagyunk.

Boldog karácsonyt, boldog karácsonyfát ;)

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony crm opteamus greg

Vetünk és aratunk

2013.10.20. 10:17 Greg!

2013 080 másolata.JPGNem is tudom hanyadik kávét iszom már, mégis alig tudom az autót a két szaggatott fehér vonal között tartani. Aratásra megyünk, most készültünk el azzal a szép CRM rendszerrel, ami segít majd hatalmas traktorokat és öntözőrendszereket eladni a helyieknek. Maga a bevezetési munka klasszikusan rövid volt, ahogy a döntéshozatal viszont klasszikusan hosszú. Ez egyrészről zavar, mert borzasztóan türelmetlen vagyok, másrészről viszont inspirál, mert szívesen fektetek akár nagyon sok energiát dolgokba, abban a reményben hitben, hogy egy örökkévalóságig, de legalábbis nagyon-nagyon hosszú ideig állni és működni fog, amit felépítettem.

Szeretem ezeket a kis kirándulásokat, bömböltetni a zenét az autóban, kivetíteni a képernyőt, fehér ingben elmagyarázni megtanítani mindent, kényelmesen megebédelni a helyi kisvendéglőben, felnézni a felhőkre amit nem takarnak el a belvárosi háztetők, majd aláírni a frissen nyomtatott teljesítési igazolást, és hazaindulni kettesben. Bőséges aratás lesz az idén.

Szólj hozzá!

Címkék: crm opteamus implementáció crm rendszer

Időzökkenés

2013.10.05. 15:13 Greg!

1.jpgFeje tetejére állt ez a világ, tudom jól már régóta. Mostanában például a múltból válik jelen. Az a traktoros cég, azok a nyomdák, azok az irodaházkezelők és egyéb társaságok, akik tavaly húzták halasztották a szoftver vásárlást, és inkább csak bájos aszisztensemet figyelték egy-egy bemutató közben - nos ők szinte mind visszatértek és viharsebesebesen üzletet kötöttek velem. Sőt, tovább megyek - nem egy friss példám van olyan esetekre is, amikor az év elején felmondott ügyfél visszatér, hogy elnézést meg minden, igazából nagyon is tetszik nekik a dolog, csak akkor nem volt elég pénzük, más volt a csapat, más volt a helyzet, de most megint kellek. Egyik szemem nevet, de a másik sír. Miért, miért, miért kell összekuszálni a dolgokat állandóan? Miért nem lehet egyszerűen normálisan gyorsan intézni a dolgokat, mindent a maga idejében, halogatás és dráma nélkül. Bárhogy is van, profi vagyok, viszonzom a bizalmat, megcsinálom a munkát. Hiába nehéz - teszem a dolgom.

Szólj hozzá!

Címkék: crm sales opteamus crm rendszer