HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Hirdetés

Feedek

Everybody CRM!

2014.10.17. 21:50 Greg!

bankrupt-monopoly.jpgNéhány éve valóságos dömpingje volt az új CRM rendszereknek. A Minicrm Wolf féle legendás marketingje nem csak a kisvállalkozók, de a kis szoftverfejlesztők fantáziáját is megmozgatta. Hirtelen mindenki úgy érezte, CRM rendszert kell fejlesztenie. Egyszerű feladatnak látszódott. Úgy tűnt - elég ha az ügyfelek adatlapját kezeli a rendszer, meg még a hozzájuk tartozó telefonhívásokat árajánlatokat és szerződéseket, aztán ezzel készen is vagyunk. A grafikus csinál hozzá szép ikonokat, a marketingesek pedig bombasztikus kamuszövegekkel behirdetik az egész magyar neten, mint az újat, a népszerűt, a sikerest, a rugalmast, a kreatívat. Mostanra mindenki számára kiderült - ez a dolog nem ennyire egyszerű. A CRM rendszerek feladata nem csupán (de még csak nem is elsősorban) a puszta nyilvántartás. A CRM rendszereknek a hatékonyságot kell növelnie, praktikusan valamilyen extra módon segítenie kell a kereskedők munkáját. (A puszta adminisztráció nem segítség. Sőt.) A B2C CRM rendszerek például automatizálhatják a sok kis vevő elérését, jelentős munkaidőt takarítva meg. A B2B CRM rendszereknek információval, munícióval kell ellátnia a kereskedőket, hogy a konkurenciát le tudják győzni. És egyáltalán - olyan szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, amelyeket a Google, Facebook, Outlook rendszereken szocializálódott felhasználók megszoktak. Ilyen rendszer felépítéséhez sok-sok kreatív ötletre és több tízévnyi fejlesztőmunkára van szükség.

Nem kevés kárörömmel látom, hogy a legtöbb fejlesztő rájött már erre - és lehúzta a rolót. Már csak a neten kinnfelejtett vevőcsalogató dömpingáraik emlékeztetnek rá, hogy valaha szebb jövőt képzeltek...

crm jelentése - crm rendszer - magyar crm

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés crm konkurencia tervezési szempontok sales opteamus crm rendszer

Érdekes Google találatok

2014.07.30. 10:59 Greg!

tothorsi.pngMindezidáig a Google egy-egy keresésre weboldalak halmazával válaszolt, de nem tudta, hogy a keresett "Tóth Orsi", a "Laibach" zenekar, vagy "Dien Bien Phu" kicsoda-micsoda. Úgy nézem ez egy ideje nem így van. A Google elkezdte felépíteni a saját kartotékrendszerét a legfontosabb dolgokról. A megszokott találatlista mellett jobb oldalon szerencsés esetben már ott virít az illető dolog adatlapja, Tóth Orsi keresésre már megvan, hogy fiatal de híres szinésznőnkről van szó, néhány fontosabb adatával és legfontosabb filmjeinek listájával.

Nem igaz már a régi mondásom, hogy míg a google csak vonatkozó weboldalakat mutat meg, addig az Opteamus tudja kire-mire vonatkozik a kérdés és pontos adatlappal tudunk válaszolni - mert ugyanezt már Google is megteszi. Mostantól a nagy különbség az, hogy míg a Google a világszerte híres (összes) dolgokból épít adatbázist, addig az Opteamus adatbázisát ki-ki maga építi a számára (üzletileg) fontos dolgokból. A Kiss Tamás keresésre a Google egy költőt és egy labdarúgót ajánl fel, míg a saját Opteamusunk inkább azt az osztályvezető Kiss Tamást, akit mi ismerünk a Megacorpnál. Szóval a mondás mostantól úgy igaz, hogy a saját üzleti adataiban megtaláljuk azt, amit a Google az interneten.

 

Szólj hozzá!

Címkék: google keresés web3.0 szemantikus web crm crm rendszer

Ösztönemberek vagyunk

2014.04.15. 15:03 Greg!

grafikon.pngAz autókereskedők régóta tudnak valamit, amit én csak az utóbbi években tanultam meg. Egy új autót sosem úgy adnak el, hogy mennyi hihetetlen munkaóra van a csúcsmotor kifejlesztésében, hogy az áttételben és az elektronikában milyen zseniális mérnöki újítások vannak. Sokkal inkább megmutatják, hogy itt ha az ülést felhajtják, van egy praktikus kis rekesz, ahol elfér egy pisztoly meg egy szendvics és van aux bemenete a zenekonzolnak. Mindig néhány olyan funkciót mutatnak, ami a termék minősége, teljesítménye, zsenialitása szempontjából elhanyagolható, de ami a vásárló számára nagyon könnyen megérthető kényelmi szolgáltatás. És a dolog működik. Autót választunk és veszünk az alapján, hogy melyikre tudjuk rácsatlakoztatni a telefonunkat, vagy melyiknek tetszik jobban a kárpitja. Mintha szerelmes kiscsirkék lennénk, képesek vagyunk egészen komoly dolgokban is a vadállati ösztöneinkre támaszkodni a racionalitás helyett.

A szoftveriparban sincsen ez másképp. Még a sokat próbált döntéshozók is képesek szinte mindenről megfeledkezni, ha meglátják a számukra oly kedves és kényelmes statisztikákat, grafikonokat. Hiába tudják, hogy a szoftver elsődleges feladata az üzletmenet támogatása, hiába tudják, hogy a működés kulcsa a munkafolyamatok minél kézreállóbb leképezése, ösztönösen mégis a grafikonok és statisztikák alapján fognak ítéletet hozni. Én pedig hiába vagyok büszke az egyedi kereső képességekre, a kreatív funkciókra, a beépített ötletekre, eltemetem magamban a mérnököt, felveszem a nyakkendőmet, és mutathatom az Opteamus színes grafikonjait. Ösztönemberek, akik vagyunk...

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés crm sikerfaktorok crm rendszer

Ráncfelvarrás

2014.02.19. 09:19 Greg!

lorem.pngAhogy Szabi is mondta, csak nagyon kevés olyan ikon van, amelyek magyarázat nélkül is megállják a helyüket. Ilyenek a kis ház vagy a nagyító, és ezzel szinte vége is van a felsorolásnak. Az összes többi ikon inkább arra szolgál, hogy az adott funkció megtanulása után meggyorsítsák a felismerést és a kiválasztást az egymás mellett sorakozó többi funkció közül. A régóta használt ikonjaink bizonyára nem mondanak sokat az új felhasználóknak, ami nyilván alaposan megnehezíti szegények első lépéseit. Az aktuális újratervezés egyik fontos - de nem egyetlen - lépése a legfontosabb ikonok közérthetőbbekre cserélése. Aki használt facebookot, vagy bármilyen közösségi vagy üzengető alkalmazást, az jól ismeri a hozzászólás ikont, csakúgy a csíkos menü ikont, ami az összes egyéb funkciót tartalmazza az aktuális kontextusban. Ezek felirat nélkül is azonnal felismerhetőek, ami az általános kinézetre is jótékony hatással van. Mostantól fokozottan építünk arra, hogy felhasználóink más hasonló rendszereket napi szinten használnak.

Szólj hozzá!

Címkék: crm felhasználói felület sikerfaktorok implementáció crm rendszer

Work hard

2014.01.30. 17:10 Greg!

wh.jpgÉrdekes, hogy az alkotói válság ismert fogalom, míg ennek ellentettjére nincs is jó kifejezésünk. Pedig szükségem volna rá, mert idegesítően hosszú szünet után ismét nagy kedvem van izgalmasabb feladatokat megoldani. Lehetőségeim hálaistennek számosak, azt se tudom hirtelen, hogy melyik kedves régi ügyfél igényét vegyem előre, és melyiket kárhoztassam várakozásra. Az elmúlt napokat mindenesetre a hirdetéskezelő alrendszerünk továbbfejlesztésével töltöttem, ami után szebb és gyorsabb lett néhány kritikus képernyő. Megállás nincsen, mert minden, amire jutottam csak még újabb jó ötleteket adott, szóval szó sincs elégedett hátradőlésről. Van viszont finom adrenalin és bevétel, ami pont jól jön az új év elkezdéséhez ;)


Most kérjetek tőlem dolgokat!

Szólj hozzá!

Címkék: informatika crm opteamus implementáció greg crm rendszer

Vagyok aki voltam

2013.12.24. 13:12 Greg!

photo(6).JPGA vállaim egy kicsit szélesebbek, a hajam kicsit rövidebb mint tavaly ilyenkor, megtanultam néhány új dolgot, már nem hiszek el mindent mindenkinek, de mégis: vagyok a férfi aki voltam. Csakúgy a szoftver: a koncepció, a lényeg a kezdetek óta változatlan, akkor is, ha a kinézet, a funkciók apránként követik a kor változásait. Vannak, akik ránk unnak, vannak akik belénk szeretnek - az emberek már csak ilyenek. Hiába tervezzük egy életre - egy szoftver életciklusa a vállalatok gyakorlatában átlagosan alig 3 év. Fáj a szívünk a veszteségekért, akkor is ha szépen prosperálunk, de itt vagyunk és jók vagyunk.

Boldog karácsonyt, boldog karácsonyfát ;)

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony crm opteamus greg