HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

CRM terméktámogatás

2015.07.08. 11:02 Greg!

crm-support.jpgElképesztő módon nem vagyunk egyformák. A minap webmarketinges konzulens kollegina rábökött a weboldalunkon hangsúlyosan virító terméktámogatás linkre. Szerinte a szerszámok, a szerviz, a javítás rossz asszociációk, mert azt sugallják, hogy a dolog elromlik és javítgatni kell. Szerintem viszont fontos, hogy az érdeklődők lássák, nem csak az eladás a célunk, hanem a működő rendszereinkre is odafigyelünk. Félek viszont, hogy neki lesz igaza. Az emberek csodát akarnak, egy szép új világ ígéretét, és felhőtlen boldogságot. Készek megvenni egy autót azért, mert újszerű a műszerfala, oda sem figyelve milyen motor hajtja és milyen menettulajdonságokkal rendelkezik. Senki nem akar foglalkozni a realitásokkal, egyre inkább mindenki puszta érzelmek alapján dönt.  Kezdem megtanulni - ha az eladás a cél, akkor a realitáshoz tartozó minden egyebet gondosan ki kell radírozni a képből. Hát - rajtam nem fog múlni senki boldogsága :)

Szólj hozzá!

Címkék: informatika értékesítés crm webmarketing sales crm rendszer

Welcome home

2015.06.25. 10:44 Greg!

jomecoming.jpgSajnos pontosan tudom, hogy ha rosszabbul megy egy cégnek, elsőként az informatikai költségeit igyekszik lefaragni. Lemondják a támogatási szerződéseket, kipróbálják a feleannyiba kerülő CRM rendszer akciós budget ajánlatát, vagy visszatérnek a kockás papírhoz. Ilyenkor elbúcsúzunk egymástól, és én sóhajtok egy nagyot, ahogy sóhajt az ember, ha a ringben a kedvence megroggyan egy elnézett balhorogtól. Valószínűtlen, hogy egy nagy ütés után valaki győzni tudjon. Abban sem hiszek, hogy ha valami eltörik, azt meg lehet javítani. Mostanában viszont - számomra is meglepő módon - több régi ügyfelünk is visszatért hozzánk. Jobban megy az üzlet, mégsem volt használható az olcsó crm, nem sikerült magyar támogatás nélkül zöldágra vergődni a külföldi szoftverrel. Akárhogy is történt, én örülök a visszatérőknek, ahogy ők is örülnek mindazoknak az új képességeknek, amiket távollétükben kifejlesztettünk. Welcome home.

crm jelentése - crm rendszer - magyar crm - crm

Szólj hozzá!

Új noteszem

2015.03.01. 22:07 Greg!

feketenotesz.JPG Laptopot ugye sose hordtam, aktatáskát sem, filofaxot vagy jegyzettömböt viszont igen. A Moleskine Lego noteszei most ezt is parádésan leegyszerűsítették - mostantól ezzel az aprósággal és a telefonommal megyek mindenhova. Arra a három gondolatra, amit egy-egy alkalommal felírok, ez bőven elég. A kis beépített lego pedig még mini játszótérnek is kiváló lenne, ha unalmasabb helyen vagyok, bár ez elég ritka helyzet a magamfajtánál. Szóval mostantól sem táska, sem laptop, sem nagy kockás jegyzetfüzet, üres kézzel érkezem, és csak a zsebemben lapul a telefon és ez a drágaság.

Szerintem elegánsabb :)

crm jelentése - crm rendszer - magyar crm - crm

Szólj hozzá!

Cool skin

2015.01.10. 18:51 Greg!

coolskin.pngHa nem is mindig látszódik, de folyamatosan dolgozik bennünk a mérnök és a művész, hogy Opteamusunk még jobb, még szebb, még praktikusabb legyen. Aktuálisan a kinézettel foglalkoztunk kicsit, hogy ne csak mi magunk, de minden szembejövő is szépnek tartsa képernyőinket. Na de mi is a szép? Nem kevés fejtörés után arra jutottunk, hogy szép az, amit MEGSZOKTUNK. Üzleti szoftverről lévén szó, ezért körbenéztünk, hogy milyen a kinézete azoknak a mainstream szoftvereknek, amelyeket milliók tartanak megszokottnak. A mustra végeztével meglepően egyszerű végkövetkeztetésre jutottunk: a szép üzleti szoftverek fehér hátteret, fekete betűket használnak és a szürke árnyalatain kívül egyedül a kék szín jelenik meg rajtuk. Az elmúlt évek fontos változása volt a kijelzők felbontásának és dimenzióinak folyamatos változása. A régi, kisebb felbontásra tervezett pixelméretek a mostani nagy és nagyon nagy felbontású eszközökön már egyre nehezebben olvashatóak. Szabi végül ezekre a felismerésekre reagálva készítette el a Cool Skint, és az első visszajelzések szerint nem hiába dolgoztunk rajta :)

crm jelentése - crm rendszer - magyar crm

Szólj hozzá!

Címkék: crm felhasználói felület tervezési szempontok implementáció crm rendszer

Everybody CRM!

2014.10.17. 21:50 Greg!

bankrupt-monopoly.jpgNéhány éve valóságos dömpingje volt az új CRM rendszereknek. A Minicrm Wolf féle legendás marketingje nem csak a kisvállalkozók, de a kis szoftverfejlesztők fantáziáját is megmozgatta. Hirtelen mindenki úgy érezte, CRM rendszert kell fejlesztenie. Egyszerű feladatnak látszódott. Úgy tűnt - elég ha az ügyfelek adatlapját kezeli a rendszer, meg még a hozzájuk tartozó telefonhívásokat árajánlatokat és szerződéseket, aztán ezzel készen is vagyunk. A grafikus csinál hozzá szép ikonokat, a marketingesek pedig bombasztikus kamuszövegekkel behirdetik az egész magyar neten, mint az újat, a népszerűt, a sikerest, a rugalmast, a kreatívat. Mostanra mindenki számára kiderült - ez a dolog nem ennyire egyszerű. A CRM rendszerek feladata nem csupán (de még csak nem is elsősorban) a puszta nyilvántartás. A CRM rendszereknek a hatékonyságot kell növelnie, praktikusan valamilyen extra módon segítenie kell a kereskedők munkáját. (A puszta adminisztráció nem segítség. Sőt.) A B2C CRM rendszerek például automatizálhatják a sok kis vevő elérését, jelentős munkaidőt takarítva meg. A B2B CRM rendszereknek információval, munícióval kell ellátnia a kereskedőket, hogy a konkurenciát le tudják győzni. És egyáltalán - olyan szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, amelyeket a Google, Facebook, Outlook rendszereken szocializálódott felhasználók megszoktak. Ilyen rendszer felépítéséhez sok-sok kreatív ötletre és több tízévnyi fejlesztőmunkára van szükség.

Nem kevés kárörömmel látom, hogy a legtöbb fejlesztő rájött már erre - és lehúzta a rolót. Már csak a neten kinnfelejtett vevőcsalogató dömpingáraik emlékeztetnek rá, hogy valaha szebb jövőt képzeltek...

crm jelentése - crm rendszer - magyar crm

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés crm konkurencia tervezési szempontok sales opteamus crm rendszer

Érdekes Google találatok

2014.07.30. 10:59 Greg!

tothorsi.pngMindezidáig a Google egy-egy keresésre weboldalak halmazával válaszolt, de nem tudta, hogy a keresett "Tóth Orsi", a "Laibach" zenekar, vagy "Dien Bien Phu" kicsoda-micsoda. Úgy nézem ez egy ideje nem így van. A Google elkezdte felépíteni a saját kartotékrendszerét a legfontosabb dolgokról. A megszokott találatlista mellett jobb oldalon szerencsés esetben már ott virít az illető dolog adatlapja, Tóth Orsi keresésre már megvan, hogy fiatal de híres szinésznőnkről van szó, néhány fontosabb adatával és legfontosabb filmjeinek listájával.

Nem igaz már a régi mondásom, hogy míg a google csak vonatkozó weboldalakat mutat meg, addig az Opteamus tudja kire-mire vonatkozik a kérdés és pontos adatlappal tudunk válaszolni - mert ugyanezt már Google is megteszi. Mostantól a nagy különbség az, hogy míg a Google a világszerte híres (összes) dolgokból épít adatbázist, addig az Opteamus adatbázisát ki-ki maga építi a számára (üzletileg) fontos dolgokból. A Kiss Tamás keresésre a Google egy költőt és egy labdarúgót ajánl fel, míg a saját Opteamusunk inkább azt az osztályvezető Kiss Tamást, akit mi ismerünk a Megacorpnál. Szóval a mondás mostantól úgy igaz, hogy a saját üzleti adataiban megtaláljuk azt, amit a Google az interneten.

 

Szólj hozzá!

Címkék: google keresés web3.0 szemantikus web crm crm rendszer