HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

Természetesen rakoncátlan

2007.08.31. 08:00 Greg!

Meglehetősen bohókás főnök?! Na, hát így lehet elbukni könnyen és gyorsan a hónap dolgozója címet...

Egyebekben éppen ez a rakoncátlan emberi természet az, amivel a szoftverek tervezői nem szoktak kalkulálni. Magunk közt szólva: mi sem kalkuláltunk vele komolyan egyetlen nagyvállalatnak készített Oracle rendszerünkben sem. Ott szempont, hogy az adatmodell pontosan és redundanciamentesen lefedje az életnek azt a pici szeletét, amit implementálni kell, szempont, hogy az adatok gyorsan a képernyőre kerüljenek - de nem szempont, hogy a felhasználók jókedvvel üljenek majd le a képernyő elé. A minap Gábor (egyik új érdeklődőnk, akinek éppen Opteamusunkat mutattam be) ugyanezt fogalmazta meg, ahogy az előttünk látott másik rendszert minősítette: "Tudott az mindent, de nagyon öltönyös volt. A bemutató közben annyi kis ablak ugrált fel állandóan, mint egy rossz pornószájton. Nem irigylem azt, akinek használnia kell." Egy crm rendszer esetén a felhasználói morál különösen fontos tud lenni. Amíg egy pénzügyi rendszerbe egyszerűen muszáj minden számot beírni a vállalat normális működéséhez, addig a kereskedői munka elvégezhető crm adminisztráció nélkül is. És ha egy crm rendszer használata nehézkes: a sales kollegák egyszerűen el fogják szabotálni a használatát...

Az Opteamus tervezésének egyik legfontosabb szempontja az volt, hogy a szoftvert egy nintendo játék egyszerűségével lehessen használni. Jobb, bal, ugrás, tűz. Ha ezt ebben a formában lehetetlen is megcsinálni, feltétlenül arra törekedtünk, hogy az adatmodell-orientált, kockás mérnöki szemlélet helyett a felület szintjén a szokásosnál sokkal... természetesebbek legyünk. Ha a felhasználó a Megacorp (képzeletbeli) cég adataira kíváncsi, akkor ne kelljen végignyomkodnia a "Keresés>cégek>ügyfelek>" menüszekvenciát és utána beírni a keresőbe, hogy "megacorp". Legyen elég a képernyő tetején mindig látható gyorskeresőbe beírni ugyanezt - majd az opteamus rátalál. Mindazt a szigorúságot és okosságot, amire a nagyvállalati rendszerek készítésénél kondícionálódtunk, most a színfalak mögé a programlogikába rejtettük, a felhasználói felületet viszont olyanra terveztük, ami gyökeresen szakít az eddigi adatkezelő rendszerek megszokásaival. Hát ez sikerült is, többek szerint túlságosan is...

6 komment

Címkék: crm oracle adatmodell felhasználói felület tervezési szempontok

A bejegyzés trackback címe:

https://opteamus.blog.hu/api/trackback/id/tr51153406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gáll Tünde · http://www.donteselokeszites.hu 2007.09.01. 10:22:17

Valóban sikerült. Hogy túlságosan-e, az egyedektől > cégektől függ.
Merthát milyen a jó CRM? Kinek milyen.
(Milyen a jó pasi? Kinek milyen.)

Engem tuti elvarázsolt, mert az én szemléletem, gondolkodásom is hasonló az Opteamuséhoz.

El is kereszteltem Rugacs CRM-nek.

(A jó CRM beszerzés első lépése; tisztázza le magában, hogyan működik, milyen "folyamatok" mentén, priorizáljon, majd ismerje meg a szoftvert. Ha lát hasonlóságot a saját gondolkodása, és az adott CRM "gondolodása" között, jó úton jár.)

Greg! · http://opteamus.blog.hu 2007.09.01. 19:09:03

Köszi Tünde, jó ezt hallani. Ahogy írtam is, az Opteamus adatmodelljének alapja éppen az emberi gondolkodás volt, és ha te a sajátodéhoz hasonlónak érzed, akkor ezzel jó munkát végeztem. A saját dolog-cetli modellemről és a hozzá nagyon hasonló topic map modellről még tervezek írni.

morelli 2007.09.01. 23:19:51

Bizony, ha túl bonyolult elszabotálják... a mi cégünkben 21-51-ig terjed az életkor (persze kizárólag nők dolgoznak rajtam kívül :-)), és érdekes volt megfigyelni, hogy a legfiatalabb meg a legidősebb kolléganőnek ugyannyi időbe telt elsajátítani a rendszer működtetését: nagyjából egy órába.

wannabee 2007.09.03. 10:57:32

..a főoldalról indítható keresést azért már mások is feltalálták... meg korábban is... :) és a crm az nem alkalmazás, nem program, nem szoftver, nem fejlesztés... hanem elhatározás, vö. "cégfilozófia" - jajjdecsúnya szó - ami MINDIG a fejétől bűzlik.

merthogy tökjó, hogy van crm rögzítésre (is) alkalmas programunk, amibe akár a jövő hetet is rögzíthetem, illetve összegezhetem, avagy visszakereshetem azt, de ha a kedvenc főnököm továbbra is elküldetlen e-mailekben meg félmondatos telefonbeszélgetésekben osztogatja az ukászokat, akkor egy ideig még csak-csak bírom utóadminisztrálni őfelségét, de két hét után már nagyon utálom és hagyom a csudába az egészet.

Marad a csendes főnöknevelő lelki- és irodai terror: mindent opteamusban megcsinálni, és ha jön a telefonhívás, akkor arra hivatkozni, h nem vagyok internetközelben (annyira béna, hogy ezt elhiszi a XXI. században, érted?!) és igenis menjen már be a rendszerbe (1 kattintás) írja be az ügyfél evét (4 gombnyomás) majd kattintson az általa keresett ikonra (1 kattintás).
Ezek után általában 2-3 órát békén hagy, mert rájön, hogy a rendszer tényleg azért készült, hogy kiszolgálja a felhasználót... de sajnos - mint a szőkéknél - másnap reggelre mindent elfelejt, totál reset, lehet elölről kezdeni a nevelést..

mert annyira nehéz az az első kattintás, de annyira... hmm, mosth mondod, lehet, h kellene valami érdekes félcicis vagy mittoménmilyen eye-catching feature az alkalmazásba.. mint pl. egy desktop dancer vagy mi (pl: www.oska.com/about_DM05.php :)) ez mindig ott hetyegne a képernyő sarkában, és ha adat kell, akkor csak klikk, leveszi a felsőjét, és közben megnyílík az opteamus... hu, ezt nem ide kellett volna :))))))

KKV Asszisztens · http://kkv_asszisztens.blog.extra.hu/ 2007.11.10. 14:34:48

Tünde,

Nyitott gondolkodás, széles látószög, fiatalos lendület, ami sikerre predesztinál minden céget, Te ilyen vagy!

Annyit tennék hozzá a mondandódhoz, és nem kizárólag CRM területre vonatkoztatva:

- tudd kikkel, mikorra mit akarsz elérni
- milyen módszerekkel, milyen határidőkkel
- ismerd fel a határaid, de a valódiakat nem amiket a tudatalattid kinevez, mert ez csak a kényelmi zónád!

Üdv: István

gáll tünde >> software hunter · http://softwarehunter.blog.hu/ 2008.03.24. 13:37:01

István,

Köszönöm a kiegészítést, egyetértünk. :)

Üdv; gáll tünde