HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

Webmarketingből egyes

2007.09.19. 08:00 Greg!

Azt kommentezi Tari Laci, hogy nem Santoriniről kéne írnom, hanem nagyon konkrétan arról, mi az előny, amihez hozzájutna ha mint cégvezető Opteamust használna. Nem ez a klasszikus (most éppen marketinges) szabály lesz az első, amit az Opteamus kapcsán felrúgunk. Hadd mondom el egy saját példán keresztül, hogy ezt most miért is...

Nemigen szoktam tévézni, akkor is lehetetlen időpontokban. El szoktam kapni a Discovery Channel Amcsi motorok sorozatát, ami valóságshow-szerűen mutatja be a nagyon dögös, egyedi morokat készítő Teutul család munkanapjait. Sem az autókat, sem a motorokat nem kedvelem különösebben. Nem hiszem, hogy valaha is lesz motorom. Az Orange County Choppers brigád ökörködését és példamutató igyekezetét azonban ebben a formában tálalva kifejezetten díjazom, annyira, hogy nem is kapcsolgatok tovább, ha felbukkannak a képernyőn. Nem érdekelnek a köbcentik és az úttartás. Nem vásárolni akarok. Most legalábbis nem. Csupán szórakozni. Aki szórakoztat, azt szeretik, nézik és olvassák a népek - elég ha csak a napirajz.hu döbbenetes látógatószámára gondolsz, és ez a szám még döbbenetesebb, ha melléteszed egy akármilyen üzleti weboldal statisztikáját, amit a klasszikus marketingszabályok szerint terveztek. Részemről elsősorban szórakoztatni szeretnék. A többi már magától fog menni.

Lacinak persze igaza van, hogy abban a többiben azért érdeminek kell lennünk, de lesz itt részletekbe menő szakmaiság bőven, ha majd a konkurencia és a nagyközönség lelkesen vagy szkeptikusan idekommentezik. Részemről nagyon sok mondanivalóm van, dobj fel akár te is egy témát, haladhatok akár arra is (ahogy Tari Lacinak is el fogom még mondani, mit profitálhatna). Szóval: kommentezz, szólj hozzá!

8 komment

Címkék: webmarketing konkurencia santorini orange county choppers

A bejegyzés trackback címe:

https://opteamus.blog.hu/api/trackback/id/tr87166393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tari László · http://www.korplusz.hu 2007.09.27. 10:28:06

értem én, értem.... járjak ide, olvasgassak, gyűjtögessem az információkat, és egyszer csak beérek, mint vevő :)! Helyes, ez egy jó szemlélet! Adjatok jó tanácsokat, tudjam meg az Opteamus előnyeit, és lehet, hogy ügyfeletek leszek!
Gyorsítsunk! Új szolgáltatást vezetek be a piacra. Az értékesítési vezetőm illetve kis, de egyre nagyobb csapata teszi a dolgát, már elkezdték a potenciális ügyfelek megkeresését. A várható ügyfélszám havi 100-as növekedésű, és 1000-1500 ügyfélnél fog tetőzni. Már itt kellene dübörögjön nálam egy CRM rendszer, vagy ha beindult a dolog, akkor is tudunk hatékonyan feltölteni? Mikor kell beruházni egy CRM rendszerbe? Hogyan térül meg?
(( olyan jó lenne, ha a bejegyzés írásához nem kellene mindig beírni az adataimat...)) Vagy figyelmesebnek kellene lennem, és mondjuk IndaPass?

Greg! · http://opteamus.blog.hu 2007.09.27. 11:09:03

Feltölteni bármikor tudsz, excelből zsupsz, beimportálunk bármilyen vevőtörzset. Ez nem szempont. Az már sokkal inkább, hogy hány ügyfélig képesek a kereskedőig megjegyezni, és emailben meg excel(ek)ben nyilvántartani a dolgokat. Nyilvántartás alatt nem pusztán az ügyfelek nevét címét és státuszát értem, hanem MINDEN velük kapcsolatos adatot, anyagot, beleértve a telefonhívások rövid kivonatát, a nekik tett ígéreteket, ajánlatokat, vagy bármilyen cetli-szerű kis információt, ami velük kapcsolatos és hasznos lehet. Ha engem kérdezel, én már 3 ügyfél adatait sem tudom fejben tartani, az excel pedig ehhez nagyon kevés...

A dokumentáltságnak pláne van jelentősége, ha nem te vagy a sales (a fluktuáció ugye), és akkor is, ha többen vannak (együttműködés, felosztás, konfliktusok megelőzése).

Mióta létezik az ASP távszolgáltatásunk, azóta az Opteamust akár már 2 főnek is be tudjuk vezetni, szolíd havidíjas alapon, ami valamennyit biztosan segít abban, hogy dübörögjél. És amikor bővülsz, majd mind együtt örülünk.

Hogy mit is tud egy szoftver ebben segíteni, és miképpen térül meg egy effajta kiadás, arról külön leszek kénytelen írni. De szívesen ;)

Tari László · http://www.korplusz.hu 2007.09.27. 16:11:09

Kíváncsi lennék mások véleményére,hogy mennyire egyszerűen hozták meg a döntést egy CRM rendszer bevezetésére, illetve a lehetőségek közül az Opteamus kiválasztása mennyire volt egyértelmű?

Kicsilány 2007.09.28. 00:12:23

László,
Mi a projektünk tervezési stádiumában keveredtünk opteamus közelbe. Tekintve, hogy két, majd három személy párhuzamos, nem egy irodában végzett munkájának összehangolásáról volt szó, mi a havidíjas megoldás mellett döntöttünk, és kényelmes volt, hogy egymástól függetlenül a weben rögzíthettük és visszakereshettük az információkat. A dolog remekül működött: érintett felek értesültek, ha valami velük kapcsolatos dolog történt a rendszerben, ill. gyakorlatilag bárki bármelyik részfolyamatról minden infot bármikor, bárhonnan elérhet.
Sajnos a megvalósítási szakaszban nem volt idő/lehetőség/akarat/fegyelem/bármi, hogy az ügyek menedzselése itt folyjon, és egyikünk munkája gyakorlatilag ki is esett. Nem tudom, milyen arányban oka ennek az információ megosztás módjának megváltoztatása (e-mail/telefon), és mennyiben az emberi tényező, de nehezebb lett az élet: néha órákat/napokat várok, mire választ kapok egy kérésre/kérdésre, nem mindig kapja meg minden érintett a választ, stb.
Igyekszem hát visszaterelni az ügymenetet a korábban bevált kerékvágásba, ill. kibővíttetni a funkciókat, hogy még kevesebb adminisztrációval és idő/információ veszteség nélkül tudjunk működni.

Tari László · http://www.korplusz.hu 2007.09.28. 17:59:26

Kicsilány!
Köszi a segítséget,az első bekezdésben azt írod, hogy kényelmes volt, remekül működött. Ennek örültem! Ha jól értem akkor a második szakasz, mint kifejezés a projekt második szakaszára vonatkozik, és nem az opteamus bevezetés második szakasza.
Ha ezt jól értem, akkor ott azzal volt probléma, hogy a rendszerbe nem minden adat került bele, vagy nem mndenki használta hatékonyan és ettől lett rosszabb a működés?
Az utolsó bekezdésedből azt olvasom ki, hogy a rendszer funkcionalitása használat közben általad bővíthető? Ha ez így van, akkor ez jól hangzik!
Tehát? a rendszer alapvetően jó, figyelni kell a folyamatok megszervezésére, és betartatására, kontrolálni kell mindezt, és akkor hatékony? Jól értem?
Ha igen, akkor eddig jó...:)
Mi egy épületben, de több irodában szeretnénk CRM rendszert használni, és persze otthonról is időnként rá szeretnék nézni.
Nekem hasznos szolgáltatás lenne, ha látnék összesített adatokat, vagy olyan reportokat, amiből megtudhatnám, hogy az értékesítők mennyire intenzíven dolgoztak. Telefon, email, kiküldött anyagok, megkötött szerződések, stb. Ti,vagy itt más Olvasó használja ilyenre a rendszert? Ezekre a feladatokra kényelmes?

Tari László · http://www.korplusz.hu 2007.09.28. 18:21:43

Greg! pocsék ez az oldal....:) megírtam az előző hozzászólásomat, majd elkezdetm olvasni a többi témát, sajnos a többi is érdekes, pedig péntek délután 6 után ideje lenne hazamenni...:)
Viszont a "Szélsszel szemben" olvasom a bérlési lehetőséget, és amiatt szeretnélek Téged de leginkább a többi Olvasót kérdezni: az nem aggályos, hogy fétve őrzött ügyféladatbázisokat más kezel, és nem házon belül van?
Bízom én benned is, meg alapvetően mindenkiben, de azért mégis...
Na, mindent kiolvastam, megyek haza! :)

Greg! · http://opteamus.blog.hu 2007.09.28. 19:49:44

Mi is a nyomozók első számú kérdése? Az, hogy "kinek állt érdekében?".

Mennyire biztonságos az otthoni adatbázisod, ami egy feltehetően nem arannyal kifizetett kockásinges fiatalember felügyeletére van bízva? Olyasvalakiére, aki nem csak hogy bármelyik pillanatban megsértődhet rád, de pontosan ismeri a gyenge pontjaidat, és tudja, hogy hogyan lehet az esetlegesen ellopott adataiddal a legnagyobb kárt okozni neked.

A mi adminisztrátoraink nem ismernek téged, nem ismerik az üzletedet és okuk sincsen ellened fordulni. Kárt okozni legfeljebb nekem akarhatnak - az pedig téged csak nagyon áttételesen érintene. Mi magunk kifejezetten abban vagyunk érdekeltek, hogy a szolgáltatásunk hírnevén ne essék csorba.

KKV Asszisztens · http://kkv_asszisztens.blog.extra.hu/ 2007.11.10. 02:22:31

Kedves Tari László,


Bátran lehetsz lazább!

Viszont SEO, SEM, és pozicionálás nélkül nehezen fogsz megélni!
Tanulj Gregtől! pozicionáld magad szakembernek, nevelj ki egy közönséget aki guruvá tesz.
És a kuncsaft fog hozzád jönni, nem pedig te utána. Aztán dobj ki néhány dobozos terméket, az majd eltart, ezután már megválogathatod kinek vállalsz tanácsadást!

Üdv: István