HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

Szerintem iszonyatosan jó

2007.10.04. 23:39 Greg!

Aki a kommenteket is olvassa, annak feltűnhetett, hogyan alakul kis románcunk Tari Lacival. Blogunk mondhatni máris elérte célját, mert személyében nemhogy érdeklődőt, de minden bizonnyal vevőt is találtunk. Maga a blog mint műfaj ráadásul meg is ihletett mindkettőnket, így mostantól itt helyben nyomon követheted, hogy mire jutunk egymással, hogyan vezetünk be egy Opteamust élesben, és ha minden jól megy, hogyan használják majd azt. Én posztolok, ők kommenteznek, te pedig kukkolod. Hát akkor: showtime!

Laci és bájos kísérője Viktória már el is látogattak hozzánk a Benczúr utcába, és végigültek egy standard Opteamus bemutatót. Fehér ing, nyakkendő, dekoltázs, kávé, kóla, minden ahogy kell. Nyilván egyikünk életében sem ez volt az első alkalom, mindnyájan láttunk már CRM rendszereket. Viki például egy nagyobb sales szervezetben dolgozott az X termékkel, így konkrét vágyakkal érkezett hozzánk, hogy mit szeretne és mit nem... A miatt sosem aggódom, hogy ne tudnék akárkinek újat mutatni - van egy két egyedi képessége a szoftvernek, amik nem csak ügyesek, de látványosak is. Maga a show mindig szórakoztató.

Megnéztük, hogy a keletkező dokumentumok, tipikusan az ajánlatok és szerződések hogyan tárolódnak és hogyan kereshetőek vissza. Elcsodálkoztunk, hogy a folder rendszer korlátait hogyan haladja meg az Opteamus, hogyan találunk meg egy anyagot (cetlit) bármely dolog irányából, amelyhez köze van. Ugyanaz a szerződés látható minden szerződő fél, minden vonatkozó termék, minden benne szereplő személy vagy projekt adatlapjáról elindulva - és nem kell találgatni többé, hogy ezek közül melyik folderbe tettük annak idején. Viki eredeti vágya annyi volt, hogy legyen végre egy jól kereshető memo mezője a cégeknek, ahová bármit fel tud jegyezni - hát ez mi a cetlizős koncepcióval, a magyar nyelvű okos keresésünkkel és a szinonímák használatával jócskán túlteljesítettük. "Szerintem iszonyatosan jó" - mondta ki hamarosan.

Megnéztünk persze még egy csomó mindent, a riasztásokat, a feladatkiosztást, a reakciókat, amíg el nem jutottunk odáig, hogy az Opteamus minden funkciót tud, amire az aktuális feladathoz szükség van, és némelyiket minden várakozáson felül. Gyors árajánlatkérés és még gyorsabb alku után elviekben meg is kötődött az üzlet, lehet aláírni a sokoldalas előfizetői szerződést és a jövő hét kedden kezdjük is munkát az első interjúval. Ami azt illeti, pontosan ezt gondolom papírformának. Az Opteamus egész megközelítése az egyszerűségre és gyorsaságra törekszik. Haladó, ügyes képességekkel bíró szoftvert csináltunk, ugyanilyen vevőknek. Tengernyi energia van beletéve, hogy örüljenek neki a felhasználók - lelkesedést és gyors döntéshozatalt várok cserébe mindenkitől. Tari Laci és Viki részéről ezt megkaptam - és ha nem is tudják, de engem ez mindennél jobban motivál. Rajongj értem és én mindent megadok neked. Ilyen egyszerű.

6 komment

Címkék: crm webmarketing sales tari laci bevezetés

A bejegyzés trackback címe:

https://opteamus.blog.hu/api/trackback/id/tr82186499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tari László · http://www.hogyanvalasszunk.hu 2007.10.05. 10:39:28

Szeretek horgászni. Csendes, őszi időben ülni egy csónakban a Tisza hátán, akár szemerkélő esőben is. Hétköznap, amikor kevesen vannak a vízen. Munkaidőben. Ehhez már csak egy esőálló hordozható kis kütyü kell, amin egy böngészőn keresztül időnként megnézhetem, hogy hol tartanak kollégáim, az üzletkötésekkel, a cikkek publikálásával, a számlázással, és úgy általában…. Én pedig közben fogom a süllőket!
Ehhez képest…. Három hónapja nyomom a napi 12 órákat, a portálunk a napokban indul, az értékesítési vezetőmmel időnként keresztbe szervezzük az időpontokat, az adminisztrációval és az értékesítőkkel próbáljuk szinkronizálni magunkat, és a táblázatainkat.
Egyre nehezebb. Ki kivel mit beszélt meg, miért nem hívta még vissza. Ha megkötöttük a szerződést, akkor miért késik a számlázás. Még nem nagyon, de kicsit már kapkodunk. Semmi gond, a munka megy, és halad is szépen, de egy valami nagyon hiányzik: a Rend! Nekem aztán végképp!
Persze, 25 év informatikai múlttal a hátam mögött nem kérdés, hogy mi a megoldás. Nyilván kellene egy CRM rendszer, és a letisztult, megszervezett folyamatok.
Annyi mindent megcsináltunk már, majd menet közben ezt is összehozzuk. Megírjuk. Csak egy kis idő kellene hozzá. Ja, meg persze pénz. Ehhez is.
Az ügyfélszám „vészesen” közeledik a négy számjegy felé… Biztos, hogy lesz erre időnk? Rendszert fejleszteni?
Érdeklődés, Internet, fórumok, blog,…. Mi is kell nekünk tulajdonképpen? Mi a legfontosabb? Ügyfélkapcsolat kezelés, projektirányítás, dokumentumkezelés, munkafolyamat menedzsment, számlázás? Ja, és engem mindezek összesített riportja is érdekelne. Majd. … és horgászat közben, távolról! Azért azok a ronda számok is nyomasztanak, nem olcsóak ezek a portékák.
Időpont egyeztetés, és értékesítési vezetőmmel, aki rutinos CRM rendszerhasználó volt egy multinál útra keltünk. Lássuk a bemutatót. Viki azt kérte, hogy csak legyen olyan hely ebben a rendszerben, ahová a legkülönfélébb dolgokat szabadon beírhatja! Na, az itt volt, korlátlanul!

Viki · http://www.hogyanvalasszunk.hu 2007.10.05. 16:44:12

Hát, engem is érhetnek meglepetések (nem mintha ezt valaha is kétségbe vontam volna). De az ember hajlamos néha elkényelmesedni, ellustulni, és azt hinni, hogy egy nagy multinál mindent szépen megszerveznek, kitalálnak, optimalizálják az ügyvitelt és a lehető leghatékonyabbá teszik a belső rendszereket, értékesítőként pedig elsősorban a CRM rendszert. Persze, amikor beül az ember első napon a forgószékbe, még szépen el is hiszi, hogy mindez így van, mint a fent leírt tündérmese-képben.
Idővel azonban rájövünk (ez maximum néhány nap), mi is a valóság: káosz és rendetlenség. Ennek következtében pedig fejetlenség mind a cégen belül, mind az ügyfelek felé. Borzasztó. Nem csak, mert e miatt kifelé is rossz képet mutatunk az ügyfeleinknek, hanem mert a munkavégzést gátolják. Olyan ez, mint régen, mikor még nem volt számítógép: szobákat megtöltő irathalmok, aztán próbáljunk csak meg megkeresni bennük valamit. Ma már elképzelhetetlennek tűnik, nem igaz?
Nos, én kezdem úgy érezni, hogy a CRM is nélkülözhetetlenné válik. Értékesítési vezetőként nem csupán azzal a gonddal kell megküzdenem, hogy saját ügyfélkörömet tartsam rendben, illetve folyamatosan bővítsem (természetesen minden ügyfél elvárja, hogy 100 százalékosan tisztában legyek azzal, mit-mikor-kivel beszéltünk meg a céget illetően), hanem a munkatársaim munkájának a hatékonyságát, teljesítményét is követnem kell. Ezt pedig semmiféle kézzel vagy excelben írt táblázat nem tudja egy idő után követni. Sőt, eddig azt hittem egyetlen CRM-sem, hisz a \"professzionális multinál\" sem működött.
Nos, kiderült hogy csodák még vannak, vagy ha csodák nem is, olyan emberek, akik felismerik - és ami fő: megvalósítják! -, mi milyen csodákkal találkoznánk szívesen.
Szóval, varázslat-e vagy sem, nem ez a fontos. A lényeg, hogy sikerült találkoznom egy olyan CRM rendszerrel, ami végre mind az ügyfélért, mind értem-értünk, felhasználókért van!

Egyszóval (vagy inkább hárommal): szerintem iszonyatosan jó!

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.10.05. 16:46:45

Miért van 2 komment, amikor egyet sem látok?? :)

Tari László · http://www.hogyanvalasszunk.hu 2007.10.08. 19:05:14

Érdekes az asztal túlsó oldalán ülni. Évek óta én terveztem, szerveztem mások informatikai rendszerét, most viszont hozzám jönnek ügyféligényt felmérni. Mivel megszenvedtem már elég sokszor a határozatlan Ügyféllel az első néhány órát, ezért most készültünk Vikivel Greg fogadására. Adatok, folyamatok, kérdések igények összeírva. Holnap tálaljuk.
Évekig abban gondolkodtam, hogy egy informatikai rendszer struktúrált. Az Opteamus viszont nem az. Nagyon nem, zavarba ejtő a lehetőség, hogy nem kell feltétlenül kötötten gondolkodnom. Na, holnap meglátjuk, jól készültünk-e, illetve azt, hogy kérdéseinkre milyen választ kapunk.

Tari László · http://www.hogyanvalasszunk.hu 2007.10.10. 11:33:31

Tegnap megvolt az első, és ha minden igaz utolsó "Felhasználói igények felmérése" interjú. 4 órát allokáltam rá a délutánomból, szűk kettő alatt végeztünk, két nap múlva dübörögni fog nálam a testreszabott CRM rendszerem...
Ha nem lett volna teljesen profi a bemutató szűk egy hete, céltudatos tegnap az interjú, magabiztos a Greg, akkor ezt egészen pontosan nem hiném el. Így azonban teljesen reálisnak tűnik, hogy ebből két nap alatt rendszer születik a számomra, azokkal a "dolgokkal", cetlikkel, és még magam sem tudom pontosan milyen egyéb finomságokkal, amelyek a napi munkámat fogják megkönnyíteni, a feladat kiadáson a kommunikáción és a számonkérésen keresztül. Várom a holnapot...

Viki · http://www.hogyanvalasszunk.hu 2007.10.12. 14:55:25

Hát, azt hiszem nem kissé lepődtem meg tegnap. Két nappal azután, hogy Greggel megbeszéltük, mik az elképzelések, miket szeretnénk viszontlátni a CRM-ben, hogy épül föl a struktúránk stb stb, nem hittem volna, hogy már használhatom is a saját rendszerünket. Újabb pozitívuma a rugalmas rendszereknek. Gyors, testre szabható és hamar "bevethető". Igaz, igyekeztünk jól felkészülni, végigmodellezni, hogy mit hogyan merre meddig. De azért ez mégiscsak elképzelés volt, a megvalósítás megint csak más kérdés. Aztán most meg már a saját opteamusunkba vihetem be a soksok adatot, activityket, utasításokat és még ki tudja mi minden mást. Már alig várom, hogy lássam hogy működik mindez hosszú távon és ha mindenki használja!