HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

Mennyibe kerül?

2010.03.18. 19:01 Greg!

Miféle érdeklődő az, akinek az opteamus megnézése nélkül(!) a legelső (és
gyakran egyetlen) kérdése, hogy mennyibe kerül?

A soron lefékező és az ablakot letekerő hapsi "mennyi?" kérdése jut
eszembe, de nem jó a hasonlat, mert igazából ott a kérdést már megelőzte a kínálat meglehetősen alapos szemrevételezése.

Furcsa ez nekem. Még ha ismerem is papíron egy új autó alapvető jellemzőit, még ha láttam is a képét a hirdetésben, akkor is elmegyek az autószalonba, hogy megtapintsam, hogy beleüljek, és csak ezt követően kérdem, hogy mennyi. Egyáltalán ha autót keresek, akkor is minimum kategóriát választok mielőtt árajánlatot kérek, mert van valamilyen célom és elvárásom, ami meghatározza, hogy a terepjáró, vagy a mini felel-e meg nekem. Még a gumicukrot és a wc papírt se pusztán az ára, hanem a jellemzői alapján választom ki.

Miféle tempó, miféle termék az, amivel kapcsolatosan elég a "mennyi" kérdése? A CRM szoftver olyan egyszerű termék lenne, mint a zsák krumpli, ahol nincs számottevő különbség az egyik és a másik portéka között? Esetleg - de ezt csak félve írom le - a kérdező nem is tudja, mit várhat el egy crm rendszertől, nem is tudja, hogy az áron kívül milyen más szempontjai lehetnek?

Egyáltalán - a terméket minősíti a kérdés vagy a kérdezőt?

(Lali még publikálás előtt kisegített a megfejtéssel. Szerinte az a vásárlási metódus, amit én a sajátomként írtam le - a középosztályra jellemző. A középosztály mint olyan, viszont nem létezik Magyarországon, azaz tévútra visz ha magamból általánosítok. Nálunk, ahogy Mexikóban, Portugáliában, Ukrajnában vagy Romániában, egy szűk legfelsőbb osztály létezik csak, alatta pedig szinte közvetlenül a sokmilliós alsó osztályok. Ők egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy a funkciók alapján szabadon válasszanak az alsó-középső-felső árfekvésű termékekből. Ők szinte csakis a Tesco és más erre szakosodott láncok legolcsóbb ajánlataiból választhatnak. Az autós példánál maradva: aki jól tudja, hogy nemhogy 3-5 milliója, de egy sincs autóvásárlásra, viszont kell a négy kerék a családban, annak édesmindegy milyen formátumokat játszik le a beépített hifi, hogy milyen menetstabilizáló elektronika van a gépben, éppen elég ha hárman beférnek az autóba. Ezt a minimumkritériumot minden kisautó teljesíti, más kategória viszont szóba se jöhet. Így válik az ár végül elsődleges szelekciós szemponttá... Hát - ez van.)

3 komment

Címkék: válság informatika crm sales opteamus crm rendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://opteamus.blog.hu/api/trackback/id/tr151850385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GálKristóf · http://www.klikkmarketing.hu 2010.03.22. 16:23:53

Végigolvastam az irományt, de nem kaptam választ a kérdésemre: MENNYIBE KERÜL??

Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2012.08.08. 11:00:10

1. "Egyáltalán ha autót keresek, akkor is minimum kategóriát választok mielőtt árajánlatot kérek"
Sok cégnek vannak álmai, de a kategóriaválasztás a pénztárca vastagságától függ. Emiatt érdekli őket az ár. A BMW-ről tudja, hogy drága, ezért nem kérdezi meg a pontos bruttó árat. De ha valaki még nem látott autót, akkor jogos, hogy egy Maserati-ra is rákérdez. Náluk ez a kategória-szűrő.

2. "Még a gumicukrot és a wc papírt se pusztán az ára, hanem a jellemzői alapján választom ki."
Ezek mind 500Ft alatti tételek, ahol az ár nem számít, legfeljebb konstatálod, hogy drágán vettem. De csak utána.

Egy lakás vásárlásakor természetes, hogy azt a hirdetőoszlopot nézem meg, ami nekem szól (pl: 15-20M Ft), alatta-felette nem nézelődöm. Mert ennyi pénzem van, ennyit akarok rákölteni.

Mi a weboldalon szerepeltetjük az árakat. Pont azért, hogy az ügyfél tudja, hogy ez neki való-e...