HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

A vevőnek mindig igaza van

2010.05.20. 15:52 Greg!

Hogy néznének már rám, ha bemennék az autószalonba és azt mondanám az öltönyös eladónak: Kéne nekem egy autó, ami üzemanyagcellás, sportos kétüléses, de legyen nagy csomagtartója amibe egyben belefér egy karácsonyfa, legyen benne integrált iphone dokkoló, 6 liter alatt legyen a fogyasztása városban, országúton viszont dolgozzon az a twin-turbó, tudjon 3g csatlakozni az irodai sap rendszerhez és az ottani listákat vetítse a szélvédőre, a fedélzeti kompjuter pedig nyilvános forráskódú legyen és minden adatát publikus xml formátumban le lehessen menteni saját pcre. Ja, és sokba ne kerüljön ám, mert autót én legfeljebb hárommillióért veszek.

Mit tenne ilyenkor egy jól képzett és a corporate protokollt követő eladó, miután sikerült levegőt vennie és visszafojtania a feltörő keserű epét és görcsös röhögési kényszerét? Megpróbálná lejjebb vinni az igényeimet, megpróbálná elmagyarázni, hogy az általam kért képességek még csak a színes magazinokban és katonai modellekben szerepelnek, szériaautókban nem? Megpróbálná a legjobb modellüket megmutatni, és megpróbálná azt majdnem olyannak beállítani, mint amilyet én kértem? Megmutatná azokat az alsó kategóriás autókat, amit hárommillióért egyáltalán választhatok a kínálatukból? Esetleg meg sem próbálkozna mindezzel, hanem csak udvariasan lerázna?

Sales specialisták, marketing guruk és amatőrök válaszát egyaránt várom: Te mit csinálnál?

(És ami igazán fúrja az oldalamat: szerinted végül milyen autót is fog venni az az ember, aki így kezdi a vásárlást?)

3 komment

Címkék: crm sales crm rendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://opteamus.blog.hu/api/trackback/id/tr52018289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2010.05.29. 09:49:51

@Greg,

Ez az év marketing cikke, és egyben az örökzöld marketingkérdés is…

Lehet, vannak még olyan őskövület iparágak és/vagy cégvezetés, ahol, akik (úgy gondolják) megengedhetik még ma is maguknak a (ha jól tudom) Mr Fordnak tulajdonított mondást, miszerint

„A vevő olyan színben, kapja az autónkat amilyenben szeretné, feltéve, hogy feketét szeretne” (sorry a pontatlan idézetért)

Speciel ha az én területemen jönnének ilyen a valóságtól elrugaszkodottnak tűnő kéréssel, lehet nem csak, hogy könnyedén eleget tudnék tenni, de több száz óra kutatást, elemzést, tesztelést… vennének le a nyakamról. Mindezzel akár megtöbbszöröznék a hatékonyságomat, illetve a bevételeimet.

Válasz a kérdésedre:

1. Ha szorosan példánál maradok:
a. Az autóipar nyereségmutatóit nézve, felmérném ebből a kívánság listából, mennyi az ami „tömegigény”, milyen opciók ezek közül a prioritások, piacfelmérés és megtérülés elemzés után egy NoName kombó szériát legyártatnék Kínában, és a nagyon extra opciókat még exkluzívabb árakon adnám.
b. Ha körülnézek az utakon a low cost-tól az überszuper cirkálókig a teljes globális árlista szaladgál, tehát igény van gyakorlatilag minden árkategóriára. Egy ilyen álomjárgány igénnyel, ha megkeresnének erősen, feltételezném, hogy nem ez az egyetlen emberke él ilyen kínokkal. Tehát szintén egy piackutatásba kezdenék, mennyire valós az érzésem, amennyiben igazolódni látszik. Valami egészen exhibicionista, multiplázaextracicaszédítőcsaládiautót kínálnék!
2. Mivel biztosra veszem, hogy a CRM mezején vetődött fel, valami hasonlóan elvetemült igény, kicsit nagyon meg vagyok lőve, mert ehhez nem értek…
Viszont úgy gondolom, nem létezik olyan „reális” vásárlói igény, ami csak egyetlen vásárló igénye lenne. Ezekből a kívánságlistákból a leggyakoribb igényeket egy extra ajánlatcsomagba raknám, a ritkább igényeket valóban exkluzív, akár egyezség alapját képező árért adnám.

Taubert István

Van egy ötletem, termékem… – és most hogyan tovább? - És ha nincs?

nekemkell.hu/blog/profitgenerator/

Greg! · http://opteamus.blog.hu 2010.05.30. 13:12:29

Köszi István, ez feltétlenül igaz, és egy korlátlan fejlesztési erőforrásokkal bíró vállalatóriás esetében azonnal így is kell cselekedni.

Mit gondolsz viszont arról a meglátásomról, hogy az effajta maximalista igénylista mellé általában csekély vásárlóerő társul? Szerinted is így van ez? Ha igen, akkor tényleg rájuk kellene fókuszálnia a stratégiai termékfejlesztésnek, nem inkább a fizetőképes ügyfelek racionálisabb igényeire?

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2010.05.31. 08:16:28

Greg,

A tőkeháttérrel rendelkező vállalatokból többnyire ez a haladó szemlélet az innováció hiányzik. Gondolj bele a hazai piacon, innovációt csak nagycég vár el, újítás munkaköri feladattá degradálja, jobb esetben is csak termékfejlesztésről beszélhetünk. A mérnöki munka, legjobb esetben is szellemi segédmunka.

Bocs a kitérőért, de ezzel egy mítoszt szeretnék eloszlatni, ami szerint ilyen nagyban csak nagyok gondolkodhatnak. Egy-egy ilyen piaci rést betömni, pont egy valódi startup cég profiljába férhet, természetesen nem hátrány, ha (főleg) jogi, illetve fedezeti háttérrel bír, illetve vannak termék bevezetési, megtérülésszámítási, piacelemzés tapasztalatai…
De ha mindez nincs, az megvehető, ha nem bírja el egy induló projekt, akkor előszerződéssel rögzíthető, vagy sikerdíjas megállapodás kínálhat alternatívát.

Igen, valóban az ilyen álom listák a „de jó lenne” kategóriába tartoznak, de…

Nézzünk körül, mitől is az ami az iPod, iPhon, az iMac…?

Hogy az álmod megálmodja, álomkivitelben elkészíti, és mint a Te személyes „megrendelésed” adja a kezedbe. Innentől én nehezen értelmezem a racionális elvárások kifejezést…

„Ha igen, akkor tényleg rájuk kellene fókuszálnia a stratégiai termékfejlesztésnek,…”

Igen, igen…

De ne feledd, ebben az esetben már olyanszintű termékkapcsolásról beszélünk, ami a klasszikus termékfejlesztés kategóriába már nem fér bele, ez már az innováció határát súrolja…

István

Ui.: úgy gondolom, nem véletlenül fogalmazódott meg ez a poszt, amennyiben publikusan nem de velem megosztanád az okát... a mail címem nyilván látod, keress meg ötletellésileg is akár