HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

CRM rendszert, de hogyan?

2010.06.29. 14:28 Kathryn

A napokban azon gondolkoztam, ha nekünk nem lenne egy ilyen profi rendszerünk, vajon hogyan jutnék el addig, hogy egy CRM rendszerre találjak.  Ma Magyarországon kb. 1 millió 670 ezer gazdasági szervezet van. Ebből a jelentős számból nagyon sok mikro- kis- és középvállalkozás van. Már 3-5 fős vállalkozási létszám esetén is komoly jelentősséggel bír az, hogy a munkatársak hogyan osztják meg egymás között a megszerzett információt ügyfeleikről. Vajon megbeszélik, felírják cetlikre, mindenki a saját excel-ében rögzíti azt? Ha rögzítik is a megszerzett információkat - ami lássuk be a legritkábban van így -, ki fésüli össze azokat, ki rendszerezi és milyen szempontok szerint? Tegyük fel, hogy leendő ügyfelünk érzi is ennek a problematikáját, de mit lép ezután? Jó lenne erre egy alkalmazás - gondolhatja. Leül a gépe elé, megnyitja a böngészőjét és keres a google-n. Mit is? Azt hogy CRM rendszer (Customer Relationship Management) nem látni, nem hallani a televízióban, rádióban, mert nem olyan kifejezés ami a mindennapok része. Ez a CRM rendszerek értékesítésének legnagyobb akadálya, nem véletlen, hogy minden gyártó és forgalmazó ismeretterjesztő oldalakon próbálja megértetni a cégvezetőkkel, hogy a CRM kulcsszó milyen problémákra ad megoldást.

Ezen az általános problémán túl, nekünk van még egy sajátunk is. A mi felfogásunk szerint  a CRM rendszer jóval több mint ügyfelek és eladási folyamatok egyszerű nyilvántartása. A jó CRM rendszerben megtalálhatóak az ügyfelek adatai, a partnerek közötti összefüggés, kapcsolatrendszerek, informális hírek, ha úgy tetszik folyosói beszélgetések is, akkor is, ha nem kapcsolódnak szorosan még egyetlen eladási folyamathoz sem. Ezen túlmenően akár a számlázás is a rendszerből történhet, kimutatásokkal, eredményességet mutató listákkal, mindennel. Van benne helpdesk modul, amivel könnyedén és eredményessen kezelhetőek az esetleges garanciális észrevételek. Marketing hírlevelek küldhetőek az ügyfeleknek egy gombnyomással, mindezt távoli hozzáféréssel, helytől és számítógéptől függetlenül, bárhonnan. Utasítások, kérdések, jótanácsok intézhezőek az együtt dolgozó kollegákhoz. Hosszan sorolhatnám ezeket a dokumentum-menedzsment, projekt-menedzsment, tudásmenedzsment, csapatmunka, távmunka témakörbe tartozó funkciókat, amelyeket az Opteamus magától értetődően tud, csak a potenciális ügyfelek nem tudják, hogy a mi CRM hívószavunk mögött ezeket IS megtalálják...

Szólj hozzá!

Címkék: tudásmenedzsment crm csapatmunka sales dokumenedzsment opteamus crm rendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://opteamus.blog.hu/api/trackback/id/tr432118632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.