HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

Igénylista

2010.07.02. 12:54 Greg!

Mit csináljak azokkal az érdeklődőkkel, akik hosszú igénylistával jönnek hozzám? Nemrégiben azt válaszoltam egy ilyenre, hogy a jelzett 20 igény mindegyikét pazarul tudjuk, leszámítva a 17. számmal jelölt egyetlen egyet, amiről inkább később beszéljünk. Mi lett az eredménye? Az ügyintéző csajszi azt válaszolta, köszöni a választ, akkor neki most már világos, hogy a mi rendszerünk NEM TUDJA AZT, AMI NEKIK A LEGFONTOSABB LENNE. Paff.

Válaszoltam volna azt hazudós kereskedő módjára, hogy MINDENT TUDUNK, csak jöjjön a megrendelés? Öngyilkosság, és nem is az én formám. Bár - a tapasztalatok azt mutatják, hogy a felhasználók a vásárláskor olyan funkciók meglétéhez is ragaszkodnak, amelyeket később nem is használnak, tehát meglehet, hogy ez senkit sem bántó, kegyes hazugság lett volna.

Vagy válaszoltam volna neki precíz mérnök módjára, hogy a kért funkcionalitást x embernap extra fejlesztési munka, azaz nagyjából kétmillió forint felárért vállaljuk? Öngyilkosság, bizonyosan nem tudja, nem akarja megfizetni az igényeinek a tényleges költségét, és azonnal elukom a boltot azokkal szemben, akik nem teregették ki a lapjaikat.

Vagy el kellett volna maszatolnom az egészet, és konkrétumok nélkül azt válaszolni, hogy MAJDNEM MINDENT TUDUNK, és kicsit alaposabb felmérés után MAJD megmondjuk mennyibe kerülne az egész? Öngyilkosság, még több sales és pre-sales mérnöki munkát veszek a nyakamba, egy masszívan problémás, eleve kis nyerési esélyes játszmában.

Azt hiszem mégis jól tettem amit tettem, csak kifogtam egy problémás kiscsajt. Nem először az életben :(

(Most értettem meg, miért üvöltötte teli torokból az Oracle sales kiképző, hogy "never ever say to a customer, that our product can't do that"... Akkor azt gondoltam, ez nem túl etikus. Most már látom, hogy egyszerűen ez a működő válasz a nehéz esetekre.)

4 komment

Címkék: crm konkurencia sales opteamus

A bejegyzés trackback címe:

https://opteamus.blog.hu/api/trackback/id/tr282125162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

donkardos · http://www.donkardos.hu 2010.07.03. 01:23:24

Greg, hogy éred el, hogy az érdeklődők ne olvassák el a blogodat, illetve ne vegyék udvariatanságnak a "problémás kiscsaj" meghatározást?
Nekem nem fáj, csak különösnek tartom.

Róóbert 2010.07.03. 07:25:38

És az ügyintéző volt egyben a döntéshozó is?

Greg! · http://opteamus.blog.hu 2010.07.03. 13:59:42

@donkardos: aki már ért haza teli bevásárlószatyorral, és köszönet helyett mégis azt vágta a fejéhez vágta a nője, hogy "PONT AZ VOLT A LEGFONTOSABB" amit nem sikerült beszerezni, az nem fogja ezt udvariatlanságnak venni, inkább csak ráismer egy nagyon tipikus habitusra.

Greg! · http://opteamus.blog.hu 2010.07.03. 14:14:26

@Róóbert: A felettes döntéshozót nem sikerült megközelíteni, teljesen delegálta a feladatot az ügyintézőnek. Ez azért szokott nagyon szerencsétlen lenni, mert ilyenkor az ügyintéző személyes feladatköréből, és személyes ízléséből következő szempontok irreálisan felülértékelődnek, szemben a vállalat és a közösség szempontjaival. Innentől kezdve pedig lutri, hogy melyik szoftver az, ami az általa vizsgált (általában marginális) funkciót a legjobban támogatja. Értsd: ha az aktuális ügyintéző feladata a dm levelek borítékolása, akkor azt a szoftvert fogja választani, ahol a legkevesebb kattintással tudja az etiketteket nyomtatóra küldeni, teljesen függetlenül attól, hogy a szoftver egyáltalán mint CRM szoftver hogyan állja meg a helyét, hogyan támogatja vagy nehezíti a többiek, a kereskedők és a vezetők munkáját.