HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

CRM nekem, CRM nekünk?

2011.03.31. 15:15 Greg!

Elképzelem, ahogy az egyszeri férj lelkesen hazaállít ezzel a kis fejrehúzhatós maszkkal, hogy "édesem, nézd csak milyen izgalmas ajándékot hoztam, ma éjjel ezt vedd fel!". Minden valószínűség szerint nemhogy elismerést, de még vacsorát sem fog kapni. És nem fogja érteni. Pedig a változatosság menő - ezt minden képes magazin egybehangzóan állította - és ő annyira gondosan választott: 20 webshop választékából ez volt a legigényesebb bőrmunka, csodajó érzés ránézni, és főleg milyen praktikusan az a rögzítőkarika! Nem fogja megérteni, hogy az ő öröméhez ezt a maszkot valakinek viselnie is kell, és bizony annak a másik embernek a szemszögéből ezek az előnyök már nem is annyira nyilvánvalóak. A kimaradt vacsora talán megtanítja arra, hogy ennek a történetnek csak akkor pozitív a végkifejlete, ha minden résztvevő örömét leli benne.

Nagyon hasonló ez a helyzet ahhoz, amikor a vezető CRM szoftvert választ a beosztottjainak. Ha mint főnök, élvezni szeretné a CRM rendszerek által nyújtott előnyöket, akkor csak olyan rendszert szabad választania, amelyet az EMBEREI szívesen használnak majd, különben SEMMI SE lesz a dologból. Elsősorban tehát nem arra kell figyelnie, hogy a neki kedves grafikonok megpörgethetőek-e háromdében, hanem arra, hogy azoknak a felhasználóknak mennyire áll a szoftver a keze alá, akik napi x órát töltenek el majd el a gép előtt az alapadatok előállításával. Ha a szoftver nyilvánvalóan csak a cég, csak a főnök érdekeit szolgálja - akkor a népek nem lesznek hajlandóak lelkesen dolgozni vele, abból pedig nem lesz boldog befejezés senkinek se. Ellenben ha a CRM szoftver a felhasználóinak is nyilvánvaló előnyökkel jár - akkor minden rendben lesz, és a főnök is megtalálja majd a számítását. Kár, hogy erről nem csak a vezetők, de a legtöbb CRM rendszer tervezői is rendre megfeledkeznek...

2 komment

Címkék: crm tervezési szempontok opteamus sikerfaktorok előnyök crm rendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://opteamus.blog.hu/api/trackback/id/tr932788298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jatekos77 2011.03.31. 22:30:29

Greg! Ne a főnöknek akard eladni, hanem a felhasználónak! A beosztott majd eladja főnöknek. Tapasztalatból beszélek! :-)

Greg! · http://opteamus.blog.hu 2011.03.31. 23:33:41

Köszi szépen, alapvetően ez így is szokott történni, de óhatatlanul vannak olyan esetek, amikor ezt így nem megoldható. Ilyen, amikor maga a főnök kezd el keresgélni - ami ha nem is egyszerű, de legalább kezelhető, tiszta helyzet. Ritkább és rosszabb amikor (látszólag) a munkatársaknak delegált döntéshozatal végén a főnök váratlanul kézivezérlésre kapcsol, a saját szempontjai szerint :(