HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

Everybody CRM!

2014.10.17. 21:50 Greg!

bankrupt-monopoly.jpgNéhány éve valóságos dömpingje volt az új CRM rendszereknek. A Minicrm Wolf féle legendás marketingje nem csak a kisvállalkozók, de a kis szoftverfejlesztők fantáziáját is megmozgatta. Hirtelen mindenki úgy érezte, CRM rendszert kell fejlesztenie. Egyszerű feladatnak látszódott. Úgy tűnt - elég ha az ügyfelek adatlapját kezeli a rendszer, meg még a hozzájuk tartozó telefonhívásokat árajánlatokat és szerződéseket, aztán ezzel készen is vagyunk. A grafikus csinál hozzá szép ikonokat, a marketingesek pedig bombasztikus kamuszövegekkel behirdetik az egész magyar neten, mint az újat, a népszerűt, a sikerest, a rugalmast, a kreatívat. Mostanra mindenki számára kiderült - ez a dolog nem ennyire egyszerű. A CRM rendszerek feladata nem csupán (de még csak nem is elsősorban) a puszta nyilvántartás. A CRM rendszereknek a hatékonyságot kell növelnie, praktikusan valamilyen extra módon segítenie kell a kereskedők munkáját. (A puszta adminisztráció nem segítség. Sőt.) A B2C CRM rendszerek például automatizálhatják a sok kis vevő elérését, jelentős munkaidőt takarítva meg. A B2B CRM rendszereknek információval, munícióval kell ellátnia a kereskedőket, hogy a konkurenciát le tudják győzni. És egyáltalán - olyan szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, amelyeket a Google, Facebook, Outlook rendszereken szocializálódott felhasználók megszoktak. Ilyen rendszer felépítéséhez sok-sok kreatív ötletre és több tízévnyi fejlesztőmunkára van szükség.

Nem kevés kárörömmel látom, hogy a legtöbb fejlesztő rájött már erre - és lehúzta a rolót. Már csak a neten kinnfelejtett vevőcsalogató dömpingáraik emlékeztetnek rá, hogy valaha szebb jövőt képzeltek...

crm jelentése - crm rendszer - magyar crm

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés crm konkurencia tervezési szempontok sales opteamus crm rendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://opteamus.blog.hu/api/trackback/id/tr566803531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.