HTML

Opteamus a blog

Kathryn és Greg! blogol a szoftverről, amit csinálnak. Neked.

Feedek

Telepesek és termékfejlesztők

2019.10.15. 13:41 Greg!

suits.jpgEgy F.L.Wallace sci-fi novella szokott eszembe jutni mostanában, még a Galaktikában olvastam kölyökkoromban. A történet szerint a békésnek ígérkező bolygó telepesei folyamatos harcban vannak a helyi élővilággal. Csakhogy hiába irtják ki a patkányszerű kártevőket, azok rövid idő leforgása alatt nyúlszerű ragadozókká mutálódnak. A nyulakat is sikerül kiirtani, amire a bolygó tigris jellegű vadállatokkal válaszol. Hiába emelik a telepesek egyre magasabb szintre a védelmet, a bolygó újra és újra egyre magasabb szintű fenyegetéssel válaszol nekik.

Opteamus rendszerünk hasznos funkciói pontosan úgy fejlődnek, mint a telepesek bázisa. Méltán meg is vagyunk elégedve a végeredménnyel, csodaszép rendszert építettünk, de mégsincs nyugtunk. Úgy tűnik, esetünkben is teljesen mindegy, hogy milyen készültségi szinten vagyunk, ügyfeleink és érdeklődőink folyamatosan új igényekkel bombáznak minket. Annyi csak a változás, hogy amíg régebben jobbára egy-egy új mezőt kértek tőlünk, addig mostanában inkább Google térkép integrációt, adatkapcsolatot intelligens mérőórákkal, komplett könyvelést és számlázást, valamint Halálcsillag osztályú taktikai célpontelemző funkciókat.

A telepesek egy idő után belenyugodtak a status quoba, és abbahagyták a versenyt. Mi még folytatjuk :)

Szólj hozzá!

Címkék: informatika crm új feature crm rendszer

Viszlát, filofax!

2019.10.05. 15:30 Greg!

matrix.pngAz új heti naptárunk annyira jól sikerült, hogy most már végérvényesen is leváltja a jó öreg filofax naptárnézetünket. Esetünkben ez nem csak szófordulat, mert a filofax nézet nagyjából 15 évvel ezelőtt készült, és köszönőviszonyban sincsen a mostani megoldásunkkal. Érdemes megvizsgálni, miben és miért is különbözik ugyanannak a funkciónak a régi és új megvalósítása.

 

Anno kevéssé voltak elterjedve a coworking és naptári megoldások, éppenhogy csak elkezdtek épülni a vállalati intranetek, szó nem volt még felhős megoldásokról. Egy magára valamit is adó üzletember kizárólag bőrkötésű filofaxot használt. Markáns, elterjedt szoftveres példa híján, így a papír alapú filofaxot vettük mintának a kinézet megtervezésénél, és elkészítettük a saját digitális filofaxunkat. A nézet gyakorlatilag kéthasábos - a korabeli kijelzők 800 pixeles átlagszélessége miatt eleve el is kellett vetnünk a hét napjainak 7 oszlopban való megjelenítését. A filofax analógiából adódott viszont egy komoly funkcionális hiányosság. A filofaxban ugyanis egy ember teendői látszódnak. Lehetséges ugyan elővenni másvalakiét, de nem létezik "csoportos" filofax. Azaz: a filofax-nézet egy-egy ember operatív munkáját támogatja ugyan, de csoportszintű tervezésre vagy ellenőrzésre nem alkalmas.

filofax.PNG

 

Most, 15 év elteltével, az iparágban már kialakult a szoftveres naptáraknak az a szokásos elrendezése, amit érdemes volt átvennünk. Vízszintes hely is van már bőven a kijelzőkön (ha egy pillanatra megfeledkezünk a telefonokról). Ebben a táblázatos elrendezésben rögtön adódik a lehetőség, hogy az y tengely mentén is terjeszkedjünk, azaz akár több ember heti beosztását is meg tudjuk mutatni, újabb sorokban. Ebben a nézetben máris gyorsan megállapítható például az, hogy kinek van ideje újabb feladat végrehajtására, ami már kifejezetten üzleti előny. Sőt, ha már itt tartunk, értelmezhetnénk az y tengelyt ennél rugalmasabban is. Engedjük szabadjára kicsit a kreativitásunkat! Lehetnének az y tengelyen kollégák helyett projektek vagy cégek? Sőt, használhatnánk ugyanezt a heti mátrix elrendezést nem csak feladatok, de aktivitások, hibajegyek, vagy lejáró szerződések megjelenítésére?  Igen és igen! A heti naptár nézetet eleve maximálisan konfigurálhatóra terveztük - így mindezek lehetségesek. Ráadásul ugyanabban az Opteamus rendszerben akár több naptári mátrix is készíthető, a különböző szerepkörben dolgozó munkatársaknak. És hogy feltegyük a pontot az i-re, az új naptári mátrix még sokkal gyorsabb is, mint elődje volt.

Örvendezzünk!

heti_terv.PNG

Szólj hozzá!

Címkék: crm felhasználói felület tervezési szempontok opteamus előnyök crm rendszer

Sztárok és kívánságok

2019.04.08. 13:45 Greg!

oltozo.pngA sztárok a turnéállomásokon elképesztő dolgokat kérnek az öltözőjükbe, és vendéglátóik igyekeznek is mindent előteremteni, hogy az előadás káprázatos legyen. Legkedvesebb ügyfeleink annyira örülnek az érkezésemnek, hogy rendre meg is kérdezik egy-egy látogatásom előtt, mire is lenne szükségem :) Hát, marokkói szőnyeg, oxigénsátor, vizipipa és kis kosárnyi Szamos marcipán nélkül is elvagyok, de szeretek elegánsan üres kézzel érkezni. Így aztán nekem elegendő egy parkolóhely, egy helyi laptop internet kapcsolattal, egy csésze üres kávé, egy palack hideg mentes víz, egy mosolygós recepciós lány, és egy fél adag hideg spagetti carbonara.

Aztán színpadra Gergő :)

Szólj hozzá!

Két borbély a városban

2018.07.27. 13:03 Greg!

bogre_1.jpg"A városban mindössze két borbély dolgozik. Kovácsnak az üzletében hetek óta nem takarítottak, halomban állnak a hajtincsek, szanaszét az eszközök, s a borbélynak is rémséges a frizurája. Horváthnál minden tisztán ragyog, s a borbély frizurája is tökéletes. Miért érdemes mégis Kovács borbélyüzletébe járni fodrászhoz?" Ez a fejtörő kölyökkoromban nagyon megfogott és a mai napig nem ereszt. Most, hogy új weboldalunkon saját tárgyainkkal szeretnénk illusztrálni a munkánkat, újra előjött ez a probléma. Vadonat új, csillogóra photoshopozott kávésbögrét tegyünk-e ki, vagy éppen hogy a szándékosan viseltes, karcos (de nem csorba!) bögre képét használjuk-e. Az én mérnöki logikám azt mondja, hogy a használt bögre jobban tükrözi a tapasztalatot, a hozzáértést. Egy mesterember szerszámai igenis hogy használtak - arról látszik, hogy dolgoznak velük. A látogatók 99 százaléka viszont nem fog ezen elgondolkodni, az ő szemüknek ösztönösen a szép új lesz a vonzóbb. Szóval  a szépség legyőzte a logikát. Szép csillogó bögrét fogunk mutatni a világnak...

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés webdesign tervezési szempontok

Új weboldalt csinálunk!

2018.07.22. 16:13 Greg!

werk.png Valahol roppant idegesítő, hogy minden, amit az aktuális divat szerint megcsinál az ember, alig pár év alatt szánalmasan elavulttá válik. Az viszont szórakoztató, hogy ilyenkor mód van mindig valami szép újat építeni. Weboldalunkat például kénytelenek vagyunk állandóan újratervezni, mert hiába húsz éve változatlan a tartalom, azt mindig naprakész csomagolásban kell tálalnunk...

Az új koncepció lényege, hogy nagyon rövid szövegekkel, és nagyon impresszív képekkel keltsünk a látogatóinkban pozitív benyomást. A szép fényképeket annyira komolyan gondoltuk, hogy profi fotós, Tulok András közreműködésével láttunk neki a kivitelezésnek. Az új alpha weboldalon ezúttal (szokásainkkal ellentétben) meg is mutatjuk saját magunkat. Sőt, láthatóak lesznek kedvenc munkaeszközeink is, az elnyűhetetlen Nescafés kávésbögre, a faber castell ceruzák, és a mindenféle hordozható kütyüink is.

Nagyon szépek leszünk, nagyon szép lesz minden!

Szólj hozzá!

Címkék: divat értékesítés webdesign

Tudtam én, csak nem sejtettem!

2018.06.11. 09:37 Greg!

egyeniseg.jpgA B2B CRM rendszerek azoknak a társaságoknak készülnek, akik élő kereskedőkkel dolgozzák meg a céges érdeklődőiket. Ezek az eladási folyamatok ugyan nagy értékűek, de szerencsétlenül hosszúak, és teljesen kiszámíthatatlanok. Bármi bármikor megtörténhet, bármilyen irányba fordulhatnak a dolgok. Sőt. Teljesen más sales metódust használnak azok a társaságok, akik ipari műszereket adnak el, mint azok, akik szeszesitallal, vagy informatikai rendszerekkel foglalkoznak. Ami az egyik helyen magától értetődő, arról máshol még csak nem is hallottak. Opteamust ezért terveztük eleve rugalmasnak, és minden de minden testreszabható benne. Az új funkciókat is egy-egy konkrét igény alapján, de univerzálisan alkalmazhatóan tervezzük meg. Néha fordul csak elő, hogy azzal a feltételezéssel élünk, hogy "ez mindenhol így lesz jó", és ebben a néhány esetben is rendre kiderül, hogy dehogy :( Minden de minden, mindenhol egyedi. Szóval: hiába gondoltuk, hogy mindenhol jó lesz, ha egy adatlap nem nyúlik le egy méter hosszan a képernyőről, és legyen konfigurálható, mely mezőket rejtsünk a háttérbe. Persze, hogy kiderült: vannak akiknek a teljes, hosszú kijelzés a favoritjuk. Szóval mostantól EZ IS adattípusonként beállítható...

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés crm felhasználói felület új feature crm rendszer B2B